خبرگزاری کار ایران

در مراسم افتتاح کتابخانه روستای لشکرآباد مطرح شد؛

لزوم تحقق علاقه‌مندی به کتاب در بین جوانان/ آگاهی عنصر اساسی در هر جنبش و فعالیت است

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۱۷۶

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز گفت: وجود فضاهای کتابخانه‌ای یکی از گام‌های اصلی برای تحقق علاقه‌مندی به کتاب در بین جوانان است که با تعامل سازنده مسئولین بی‌تردید می توان اتفاقات بسیار خوبی را برای رسیدن به این امر عملیاتی کرد.

به گزارش ایلنا از البرز، همزمان با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهید نیک‌دهقان روستای لشکرآباد شهرستان ساوجبلاغ با حضور علی حدادی، نماینده مردم نظرآباد، ساوجبلاغ و طالقان در مجلس شورای اسلامی؛ هادی آشتیانی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از مسئولان و خانواده معظم شهدای روستای لشکرآباد برگزار شد.

کتابخانه عمومی شهید نیک‌دهقان روستای لشکرآباد بخش چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ اولین کتابخانه عمومی در این روستای پرجمعیت است که ساختمان آن با متراژ بالغ بر ۲۲۵ مترمربع توسط هیأت امنای مسجد جامع روستای لشکرآباد به صورت حق انتفاع در اختیار اداره کل کتابخانه‌ها قرار گرفته است. این فضا با همکاری بسیج سازندگی استان، دهیاری و شورای اسلامی روستا تکمیل، تجهیز و افتتاح شد.

آگاهی عنصر اساسی در هر جنبش و فعالیتی است

علی حدادی، نماینده مردم نظرآباد، ساوجبلاغ و طالقان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدا را گرامیداشت و تاکید کرد: آگاهی عنصر اساسی در هر جنبش و فعالیتی است و باید جوانان و نوجوانان ما با بصیرت، مطالعه و اندیشه پای در عرصه میدان جنگ با دشمن بگذارند تا بتوانند حملات آن‌ها را دفع و موجب سعادت کشور شوند. کتابخانه‌های عمومی سنگر آگاهی و دانایی هستند و هر رزمنده‌ای که بدان وارد شود خود را به سلاح دانش مسلح کرده و می‌تواند نیروی اثرگذاری در اجتماع گردد.

وی با بیان خاطره‌ای از دوران جوانی افزود: بنده خود از اعضای ثابت کتابخانه در روستای احمدآباد بودم و همواره با دوستانم از این فضا برای مطالعه و برگزاری دورهمی و حلقه‌های فکری و عقیدتی بهره‌ می‌بردیم. از همینرو فضاهای کتابخانه‌ای را در بهبود و تعالی هر منطقه سازنده و اثرگذار می‌دانم.

لزوم تحقق علاقه‌مندی به کتاب در بین جوانان

هادی آشتیانی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این مراسم با تبریک چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس بیان داشت: افتتاح این کتابخانه، هدیه‌ای است برای اهالی روستای لشکرآباد که مسیر پیشرفت و بالندگی را پیشرو دارند و بی‌تردید در آینده برکات بهره‌مندی از این فضا و ارزش این کار پسندیده بیش از پیش برایشان آشکارتر خواهد شد.

وی اظهار داشت: همواره در تعدادی از بازدیدهایی که از کتابخانه‌ها داشتیم، شاهد بوده ام که برخی از مسئولین و مقامات، اذعان داشته‌اند که موفقیت امروز خود را مرهون حضور در فضای کتابخانه، مطالعه و کتابخوانی در کتابخانه بوده اند و اکنون خاطراتی بسیار زیبا و دلنشین از ایام عضویت خود در کتابخانه ها دارند که البته باید کتابخانه‌ها نیز اینچنین باشند و جوانان و نوجوانان عزیزمان با حضور در این فضاها، با کسب دانش و مطالعه کتاب‌های مفید و ارزشمند بیاموزند و مسیر درست زندگی را بیابند. 

آشتیانی در ادامه با بیان اینکه تاکید رهبری همواره بر تامین منابع مفید و ایجاد علاقه‌مندی به کتاب در بین جوانان بوده است بیان داشت: وجود فضاهای کتابخانه‌ای یکی از گام‌های اصلی برای تحقق این امر است که با تعامل سازنده مسئولان بی‌تردید می‌توان اتفاقات بسیار خوبی را برای رسیدن به این امر عملیاتی کرد.

احداث کتابخانه در روستای لشکرآباد ضرورت بود

صادق زارعی نژاد بخشدار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش چهارباغ نیز در این مراسم، گفت: روستای لشکرآباد بخش چهارباغ با جمعیتی بالغ بر 12 هزار نفر امروز شاهد افتتاح اولین کتابخانه عمومی است که مزّین به نام یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس هم هست. شهید نیک‌دهقان که همچون سایر شهدای کشور با عزت و سربلندی جان خود را فدای اعتلای ایران اسلامی نمود.

بخشدار در ادامه از هیات امنای مسجد روستا، شورای اسلامی، دهیار، بسیج سازندگی و اداره‌‌کل کتابخانه‌های عمومی بابت تلاش برای افتتاح این کتابخانه قدردانی کرد و گفت: وجود کتابخانه در این روستای پرجمعیت که اکنون در آستانه شهری شدن است یک ضرورت بود که خوشبختانه محقق شد و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی را در این روستا از این امکان برخوردار کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز