خبرگزاری کار ایران

فرماندار پارس‌آباد:

کشت بی‌رویه سیر کشاورزان را دچار مشکل خواهد کرد/ ضرورت رعایت الگوی کشت از سوی کشاورزان

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۰۸۲

فرماندار شهرستان پارس آباد بر ضرورت رعایت الگوی کشت و توجه کشاورزان به نظرات کارشناسان، جهت کاهش وارد آمدن ضرر و زیان هنگام برداشت محصولات تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم امامی در حاشیه بازدید از مزارع شهرستان پارس آباد، از کشت زود هنگام و خارج از الگوی محصولات کشاورزی به خصوص سیر ابراز نگرانی کرد و گفت: عدم رعایت الگوی کشت باعث به هم خوردن تعادل بازار و همچنین ایجاد مشکل در تامین آب می‌شود.

وی همچنین به عدم وجود صنایع تبدیلی کافی برای فرآوری محصولات مازاد کشاورزان اشاره و بیان کرد: کشت بی رویه سیر در سنوات گذشته باعث افت شدید قیمت آن و زیان کشاورزان شده بود که در تلاشیم با توصیه به کشاورزان از تکرار ضررو زیان جلوگیری کنیم.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد با اشاره به قرار نگرفتن سیر در برنامه خرید تضمینی دولت  گفت:  انتظار داریم امسال کشاورزان با توجه به نظرات کارشناسان نسبت به کشت سیر و رعایت الگوی کشت توجه ویژه کنند.

امامی کمبود امکانات فرآوری محصولات کشاورزی را از مهمترین دلایل رسیدن آسیب و خسارات کشاورزان دانست و ایجاد کارخانجات بسته بندی و فرآوری را گامی مهم در پیشرفت صنعت کشاورزی و همچنین جهش تولید عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز