خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل فضای سبز شهرداری کرمانشاه:

کلینیک گیاه شناسی در کرمانشاه احداث شد

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۰۲۸

مدیرعامل فضای سبز شهرداری کرمانشاه گفت: فضای سبز شهرداری کرمانشاه 8 متر مربع است که در صدد هستیم این مقدار را با توجه به گسترش شهر کرمانشاه افرایش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، فرامرز رحمتی زاده مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت: حوزه فضای سبز شهری یکی از حوزه های شهرداری است که جزو مطالبات اصلی مردم است.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات در سازمان فضای سبز شهری کرمانشاه بحث توسعه و نگهداری فضاهای سبز قدیمی و حفظ درختان قدیمی در سطح شهر کرمانشاه می باشد که با برنامه ریزی طی ماه های آتی این فضاها احیا خواهند شد و این اقدام جزو اولویت های سازمان است.

فرامرز رحمتی زاده در ادامه گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام در دستور کار سازمان فضای سبز شهرداری کرمانشاه قرار دارد.لذا، یکی از پروژهایی که جز مطالبات شهروندان بود تکمیل فضای سبز پل میدان امام حسین بود که توسط سازمان فضای سبز شهرداری محقق شد.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه های این سازمان ایجاد فضای سبز حجمی در قالب کاشت درختچه ها در سطح شهر بوده به طوری که حجم فضای سبز شهری را در کرمانشاه افزایش داده است.

رحمتی زاده در ادامه با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال جاری تاسیس کلینیک گیاه پزشکی جزو طرح های سازمان بوده تا از تمام گونه های فضای سبز شهری کنترل و حفاظت شود و با نظارت مستمر از خشک شدن و آفات درختان و فضای سبز شهری پیشگیری شود.

وی تصریح کرد: ظرف چند هفته آینده برنامه امداد درخت به واسطه کلینیک گیاه پزشکی در دستور کار می باشد که از طریق سامانه ای با اطلاع رسانی در اختیار مردم قرار می گیرد تا در صورت تماس مردم در مورد خرابی یا آفات درختان با این سامانه تماس بگیرند و مردم به عنوان همیار و کمک رسان سازمان باشند.

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری کرمانشاه گفت: مهمترین اقدام انجام شده در سال گذشته احیا و مرمت چمن ها و درختچه ها بود که هم اکنون نیز به صورت مستمر ادامه دارد.

وی در بخشی از سخنانش به پارک جنگلی سراب قنبر اشاره کرد و افزود: یکی از بهترین پروژه های زیبا سازی شهر کرمانشاه پروژه ۴۰ هکتار درختکاری و همچنین نگهداری سراب قنبر بوده است که برای تکمیل و احیا این پروژه جنگلی نیازمند کمک های استانداری و دولت نیز هستیم.

رحمتی زاده در ادامه گفت: در سراب قنبر نیازمند بیش از ۵ کیلومتر شبکه روشنایی می باشیم و حدود ۴ کیلومتر نیز ارتباطات راه برای تکمیل این پروژه نیازمندیم اما قالب طرح سراب قنبر که کاشت جنگل و درخت بوده انجام شده است.

وی در مورد گلخانه پارک شرقی نیز اظهار داشت: این گلخانه چندین سال به صورت رها شده بود که با تاکید شهردار کرمانشاه این گلخانه برای تولید گل و گیاه محلی راه اندازی شد و در حال حاضر این پروژه به اتمام رسیده است.

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری کرمانشاه در خاتمه گفت: احیاء باغ پسته  پارک شرقی در دستور کار قرار دارد و محدوده باغ های پسته شامل ۲۰ هکتار می شود که ۱۴ هکتار آن قابلیت احیاء دارد و درصدد هستیم تا این محدوده را به زودی احیاء کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز