خبرگزاری کار ایران

مدیر مرکز بهداشت شهرستان کاشان خبر داد:

40 درصد کاشانی‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند/ با شرایط موجود مهار ویروس کوویید ۱۹ در کاشان ممکن نیست

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۰۱۶

مدیر مرکز بهداشت شهرستان کاشان گفت: با وجود فوت بسیاری از همشهریان، همچنان ۴۰ درصد ساکنین شهر کاشان‌ پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک را رعایت نمی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، مسعود دهقانی با بیان اینکه شروع موج سوم کرونا اظهار داشت: خستگی کادر درمان و بهداشت و همچنین کمبود امکانات نظیر تخت های ویژه بیماران بدحال، کنترل وضعیت شهرستان را با سختی مواجه خواهد ساخت.

وی افزود: مادامی که اراده و خواست شهروندان جهت استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی افزایش نیابد و رفت وآمد افراد در مهمانی ها، فروشگاه های بزرگ، هیئت ها وتجمعات کاهش پیدا نکند، مهار ویروس کوویید ۱۹ در کاشان هرگز ممکن نخواهد بود.

وی تاکید کرد: همزمان با ادامه روند صعودی آمار مبتلایان به کرونا در کاشان، بخش های بیشتری برای بستری بیماران مورد نیاز است که جدا از هزینه های درمانی نیروی انسانی بیشتری هم درگیر خواهند شد.

مدیر مرکز بهداشت شهرستان کاشان با اشاره به اینکه ویروس کرونا توانایی ابتلای تمامی افراد نظیر کودک ونوجوان وبزرگسال ومسن را دارد وتفاوتی میان انسان سالم، ورزشکار و بیمار قائل نیست یادآور شد: با وجود فوت بسیاری از همشهریان واطلاع مردم از این موضوع، همچنان شاهد هستیم‌ که ۴۰ درصد ساکنین شهر کاشان‌  پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از  ماسک را رعایت نمی کنند.

دهقانی با بیان اینکه بسیاری از پزشکان، کادر درمان، دانشجویان حاضر در بیمارستان وحتی نیروهای خدماتی درگیر این بیماری شده اند، خاطر نشان شد: ظرفیت مجتمع درمانی شهید بهشتی کاشان تکمیل شده و بی توجهی مردم به پروتکل های بهداشتی علاوه بر رنجش و خستگی کادر درمان وبهداشت، می تواند سبب بروز فاجعه ای وحشتناک در منطقه شود.

وی افزود: شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه باعث شده تا اعمال برخی از محدودیت ها میسر نباشد، اما این دلیل نمی شود که مردم خطر شیوع ویروس کرونا را کم اهمیت بدانند.

مدیر مرکز بهداشت کاشان تصریح کرد: در حال حاضر کاشان در وضعیت قرمز و آران وبیدگل در حالت نارنجی از نظر شیوع بیماری کرونا قرار دارند؛ با این حال رفت وآمدهای خانوادگی و ترددهای کاری زیادی میان شهروندان در جریان است و لذا تعطیلی یک مرکز فروش در کاشان باعث هجوم مردم  برای خرید در شهرستان آران وبیدگل خواهد شد.

دهقانی با درخواست از مدیران مدارس وخانواده ها مبنی بر برنامه ریزی جهت برگزاری کلاس های درس به شکل غیر حضوری ومجازی گفت: دانش آموزان سعی کنند در صورت اضطرار  ابهامات درسی به شکل حضوری با معلم خود در تماس باشند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از هیات مذهبی کاشان با هدف قطع زنجیره کرونا در ایام محرم تعطیل شد تصریح کرد: علی رغم توصیه ها به دسته های عزاداری و رعایت ۶۰ درصدی عزاداران در استفاده از ماسک، ولی همچنان برخی از هیات های مذهبی جهت برگزاری مراسم های عزاداری دهه دوم ماه صفر ،اقدام به تبلیغات و دعوت از شهروندان دارند که جای نگرانی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز