خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

9 درصد جمعیت قزوین را سالمندان تشکیل می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۹۷۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین‌گفت: 9 درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، پیمان نامدار با اعلام این خبر گفت: چنانچه از هم اکنون برای جمعیت سالمند برنامه‌ریزی نکنیم در این صورت با مشکلات زیادی در آینده مواجه خواهیم شد چرا که در حال حاضر با توجه به افزایش این قشر در مقایسه با سال‌های گذشته، هزینه‌های بهداشتی و درمانی آنان نیز زیاد شده است.

وی اظهار داشت: میانگین امید به زندگی در قزوین از ۷۵ به ۷۹ سال رسیده که این میزان چهار سال از میانگین کشوری بالاتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: میانگین سنی با افزایش امید به زندگی تعداد سالمندان نیز افزایش پیدا کرده است و پیش‌بینی می‌شود با روند افزایش جمعیت سالمندی، در آینده با چالش‌های جدی روبرو باشیم.

نامدار یادآور شد: در جامعه به نیازهای واقعی این قشر توجه خاصی نمی‌شود و متاسفانه امکانات اجتماعی و برنامه‌های مدونی نیز برای آنان نداریم و برای آنکه در آینده این مساله به یک چالش جدی تبدیل نشود باید به دنبال راهکارهای مناسب برای حل آن بود.

وی افزود: در بحث شیوع بیماری کرونا خوشبختانه کمترین آمار مرگ و میر در بین سالمندان مراکز بهزیستی استان را تاکنون شاهد بوده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز