خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

تکمیل دهکده المپیک نیاز به بودجه 100 میلیاردی دارد/ آماده همکاری با بخش خصوصی هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۹۴۱

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی درباره دلایل عدم احداث به موقع دهکده المپیک گفت: پروژه دهکده المپیک از پروژه های شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی‌کشور و از طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان است که به دلیل مشکلات بودجه به سرانجام نرسیده است.

عابد حقدادی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، افزود: در حال حاضر سالن ورزشی دوومیدانی و پیست دوچرخه‌سواری این دهکده از جمله پروژه هایی است که در این دهکده در دست اجرا هستند. اداره کل ورزش و جوانان استان وظیفه داشته تا نسبت به تأمین زمین پروژه و زیرساخت های ابتدایی آن اقدام کند که این اتفاق رخ داده است. از جمله اینکه بالغ بر 230 هکتار زمین از طریق راه و شهرسازی برای این دهکده تملک شده است. همچنین تاحدودی بحث دیوارکشی و محصور سازی آن انجام شده است.

وی ادامه داد: دهکده المپیک برنامه ها و اعتبارات بسیار زیادی را می طلبد. شاید حتی اگر همین امروز 2 پروژه در دست اجرای این دهکده اجرایی شود، برای شروع کار حداقل یکصد میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد. در طول 26 سال گذشته که احداث دهکده المپیک آغاز شده حدود 4 میلیارد تومان اعتبارات دولتی در این پروژه هزینه شده است و ناگفته نماند که از 2 سال پیش تاکنون هیچگونه بودجه دولتی به این پروژه اختصاص نیافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی اظهار داشت: پیگیری‌های بسیاری از طریق شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی داشته ایم، تنها در مدت 2 سال گذشته چندین جلسه را با حضور مسئولان ارشد استانی در این شرکت برگزار کرده ایم و بازدیدهای بسیاری انجام شده است. برنامه ریزی جدیدی که برای دهکده المپیک در دست داریم این است که دولت این 2 پروژه ای را که در این دهکده آغاز کرده باید به اتمام برساند و سایر پروژه‌هایی که نیاز است در این دهکده اجرایی شود را باید با مشارکت بخش خصوصی به پیش ببریم. این آمادگی را داریم زمینی را که در دهکده المپیک در اختیار داریم را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

حقدادی تصریح کرد: با توجه به بررسی هایی که در سالهای گذشته انجام شده، دهکده المپیک هیچگونه طرح زیربنایی برای آن طراحی نشده بود که مقرر شود چه فعالیت هایی در آن ایجاد شود. بنابراین پیشنهاد داده ایم که این موضوع به یک شرکت مشاور واگذار شود تا ابتدا طرح زیربنایی دهکده را تهیه کند و بر اساس طرحی که ایجاد می شود، در کنار پروژه هایی که از سوی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی، پروژه های دیگر ورزشی نیز احداث شود و به بهره برداری برسد. در این رابطه این آمادگی را داریم که با مشارکت بخش خصوصی پروژه دهکده المپیک را آغاز کرده و به پیش ببریم.

وی بیان داشت: در این میان آنچه که وظیفه دولت است تکمیل سالن دومیدانی و پیست دوچرخه سواری است که با پیگیری های انجام شده مقرر شد از ابتدای سال 1400 شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی اعتبارات این پروژه ها را تامین کند. قول مساعد و پیگیری را از این شرکت در سال جاری دریافت کرده ایم و مقرر شده تا برای آغاز کار اعتباراتی نیر تخصیص یابد. اما تاکنون اعتباراتی که از سوی این شرکت اختصاص داده شده، هیچگونه تخصیصی برای آنها در نظر گرفته نشده است. پیگیری های لازم را انجام داده ایم تا تخصیص اعتبارات لازم را دریافت کرده و کار پروژه های سالن دومیدانی و پیست دوچرخه سواری آغاز شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی تاکید کرد: این موضوع که از تمامی حجم دهکده المپیک پیست دوچرخه سواری 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بقیه فرآیند احداث دهکده تنها در حد کاغذ متوقف شده، به دلیل عدم وجود منابع اعتباری بوده است. موضوع دیگر اینکه گفته شده سالن دومیدانی این دهکده قرار است به ورزشگاه 15 هزار نفری امام خمینی اراک منتقل شود، به هیچ وجه صحت ندارد و شایعه است.

حقدادی ابراز داشت: قطعا راه اندازی این پروژه تاثیرات بسیاری در ورزش استان ایجاد خواهد کرد و صددرصد توجیه دارد و نیاز استان است. این پروژه در آینده در محدوده بسیار نزدیک تر شهری قرار می گیرد. با توجه به توسعه شهری که در اراک داریم قطعا احداث این دهکده در مرکز استان به عنوان کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور کمک های بسیاری به توسعه ورزش قهرمانی و ورزش حرفه ای در کشور خواهد کرد.

وی اضافه کرد: وجود ایستگاه برق فشار قوی که در محدوده دهکده المپیک قرار دارد و امکان دارد خطرآفرین باشد، نیز جای نگرانی ندارد، به دلیل آنکه تکنولوژی کابل های بدون دکل وارد کشور شده و در این خصوص نیز می توان از این تکنولوژی استفاده کرد و برق را از طرق کابل های بدون دکل منتقل کرد تا هیچگونه خطری ایجاد نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز