خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

معرفی برگزارکنندگان مراسم تشییع جنازه به مراجع قضایی/ ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آستانه موج سوم کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۹۳۳

مسئول روابط عمومی کمیته نظارت ستاد مقابله با کرونا گناوه افزود: آن دسته از صاحبان مراسم تشییع جنازه و ترحیم که خلاف دستورالعمل ستاد کرونا اقدام کنند به مراجع قضایی معرفی و با آنان برخورد می‌شود.

بهروز شهابی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر افزود: بنا به تاکیدات کارشناسان بهداشتی مبنی بر آنکه با فراسیدن فصل پاییز وارد موج سوم این بیماری خواهیم شد و ویروس کرونا یک بیماری واگیر بوده و نیاز است تا گروه های مختلف مردم و اصناف به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام جدی‌تری نسبت به گذشته داشته باشند.

وی گفت: از شهروندان تقاضا مندیم تا از لوازم حفاظت فردی که ضامن سلامتی آنان است استفاده کنند و در تجمعاتی نظیر مراسم ترحیم و تشییع جنازه شرکت‌نکنند چرا که ازدحام جمیعت زمینه‌ساز ابتلای تعداد کثیری از مردم خواهد شد و باتوجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان ها ارایه خدمات دهی را با مشکل مواجهه می‌کند.

شهابی تاکید کرد: باتوجه به تقارن این ایام با هفته دفاع مقدس همانطور که مدافعان وطن با همراهی همه اقشار از خاک و ارزش های دفاع کردند، نیاز است تا همچنان با مدافعان سلامت که قریب ۷ ماه در حال ایثارگری در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، همکاری کنیم.

مسئول روابط عمومی کمیته نظارت ستاد مقابله با کرونا گناوه گفت: به منظور برگزاری مراسم تشییع و تدفین با حداقل جمعیت، تصمیماتی درگذشته همچون عدم درج تاریخ و ساعت مراسم در اعلامیه های ترحیم، مصوب و به اجرا گذاشته شد و همچنان به قوت خود باقی است که نظر به وضعیت قرمز به لحاظ شیوع بیماری کرونا در شهرستان و با عنایت به پیشنهاد امام جمعه شهرستان در جلسه شورای اداری مورخ ۹۹/۰۶/۳۰ مبنی بر ممنوعیت دفن اموات در روزهای پنجشنبه و جمعه، همچنین اخذ تعهد از خانواده متوفی و صاحبان عزا جهت انجام مراسم تشییع با حضور محدود نزدیکان و بستگان متوفی، موارد پیشنهادی در شورای اداری مصوب شد. بدیهی است این اقدامات در راستای حفظ سلامت شهروندان و کاهش تجمعات است و امید است با همکاری شهروندان و با رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد کاهش آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا در شهرستان باشیم.

وی در پایان اضافه کرد : در همین راستا با کسانی که مصوبات را رعایت نکنند برابر مقررات برخورد و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز