خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار:

مهمترین اولویت برنامه شهرداری‌های قزوین باید موضوع پسماند باشد

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۹۲۰

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: مجموعه مدیریتی استان نسبت به وضعیت مالی شهرداری‌ها آگاه بوده اما موضوع پسماند هم از اهمیت بالایی برخوردار است و باید جزو اولویت مهم کاری این حوزه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فرخزاد روز پنجشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان که در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در جلسات گذشته کارگروه مدیریت پسماند استان، شهرداری‌ها به ویژه شهرداری قزوین وظایفی از جمله تفکیک زباله از مبدا را عهده‌دار شده بودند که متاسفانه این مساله تا امروز محقق نشده و حتی در برخی از موضوعات نیز عقب‌گرد هم داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه سایت‌های پسماند فعال استان امروز از وضعیت خوبی برخوردار نیستند، افزود: طرح جامع مدیریت پسماند قزوین و طرح تفصیلی آن هرچه سریع‌تر باید تصویب شود تا بدین وسیله مشکلات پسماند استان کاهش یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه موضوع تفکیک زباله از مبدا نیز باید در اسرع وقت توسط شهرداری، به ویژه در قزوین به انجام برسد، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی که در زمینه پسماند کوتاهی کنند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند چرا که در این بخش به اندازه کافی صحبت شده و باید تصمیمات اجرایی و عملیاتی شوند.

فرخزاد یادآور شد: ساماندهی پسماند حتی به قیمت توقف پروژه‌ شهرداری‌ها باید به انجام برسد و حوزه مالی و حقوقی شهرداری قزوین نیز در این زمینه تا هفته آینده تعیین و تکلیف شود تا بتوانیم مسایل و مشکلات موجو در این بخش را با سرعت بیشتری پیش ببریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه طرح تفصیلی پسماند تا سه هفته آینده و برنامه‌ریزی شهرداری‌ها در زمینه تفکیک زیاله از مبدا نیز تا یک هفته آینده باید مشخص شود، تصریح کرد: هیچ مجموعه تفکیک زباله در محدوده شهر قزوین نباید مشغول به کار باشد و تمامی این مجموعه‌ها باید به صورت موقت در سایت محمدآباد مستقر باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز