خبرگزاری کار ایران

با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور صورت گرفت؛

بهره برداری از چهار طرح بزرگ گردشگری در استان یزد

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۸۳۳

چهار طرح بزرگ و پانزده طرح کوچک گردشگری در استان یزد به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به بهره برداری از چهار طرح بزرگ و ۱۵ طرح کوچک گردشگری در سطح استان یزد، گفت: یک واحد اقامتی در میبد با ۱۰۰ تخت در کنار ۲ مجموعه خدمات رفاهی و تفریحی در شهر‌های اشکذر و اردکان و یک واحد اقامتی گردشگری در قلب بافت تاریخی بهره برداری شد.

تیموری افزود: این چهار طرح بزرگ با اعتبار ۴۸۰ میلیارد ریال و در مجموع با اشتغال حدود ۱۰۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه در کنار این چهار طرح، ۱۵ طرح کوچک‌ بوم گردی، سفره خانه و اقامتگاه سنتی نیز به بهره‌برداری رسید، افزود: بومگردی‌ها از ابتدای سال به دلیل بیماری کرونا تعطیل هستند .

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: حوزه‌ گردشگری کشور از فضای هیجان و موازی کاری بیرون آمده و صنعتی برنامه محور است و تاکنون سعی شده از ظرفیت سازمان‌های بین‌المللی برای تدوین سند‌های بالا دستی بهره ببریم.

تیموری اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید توانستیم گردشگری را از صرف گردشگری تفریحی به گردشگری زیارت، سلامت، روستایی تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه امروز مردم آثار گردشگری را در زندگی خود لمس می‌کنند، ادامه داد: خانواده‌ها گردشگری را به عنوان ابزاری برای تقویت روحیه در برنامه خود قراره داده اند.

این مقام مسئول گفت: شهر یزد مقصد گردشگری بود و امروز با بهره برداری از هتل‌ها و بومگردی‌ها ، همه شهر‌های این استان به مقصد گردشگری تبدیل شده است.

رئیس جمهور نیز در این ارتباط ویدیو کنفرانسی ، با بیان اینکه یزد دارای جاذبه‌های بسیاری برای گردشگران داخلی و خارجی است، گفت: نباید به بنا‌های تاریخی و بادگیر‌های یزد اکتفا کرد بلکه باید جاذبه‌های بیشتری برای رونق گردشگری به آن اضافه کرد که استان یزد قدم‌های موثری در این مسیر برداشته است.

استان یزد دارای بیش از ۱۱ هزار تخت اقامتی است که با بهره برداری از این طرح‌ها در مجموع ۲۰۰ تخت دیگر نیز به آن اضافه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز