خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار سمنان خبر داد:

راه اندازی کارخانه نوآوری پسته و فرآورده‌های آن در دامغان

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۷۸۷

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با تاکید بر لزوم ورود دانشگاه ها در راهبردهای توسعه شهرستانی از ایجاد کارخانه نوآوری با موضوع تجاری سازی پسته و فرآورده های آن در دانشگاه دامغان خبر داد.

به گزارش ایلنا از سمنان، فاطمه منصوری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری در جمع اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه دامغان با اشاره به ایجاد اتاق حل مساله در مرکز استان، بیان کرد: کار ویژه این اتاق، شناسایی مسائل و چالش های حوزه صنعت و اتخاذ راهکارهای رفع آن و افزایش بهره وری با استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی دانشگاه ها است و لازم است تا این مقوله به کل استان تعمیم داده شود.

وی با تقدیر از دغدغه مندی و ورود دانشگاه دامغان در ارتباط با صنعت و ایجاد کلینیک ویژه در این خصوص پیشنهاد کرد این ساختار طبق پروتکل های اتاق حل مساله شکل گیرد تا شاهد وحدت رویه در استان باشیم.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه حل مشکلات دانشگاه را نباید جدای از حل مسائل جامعه ببینیم، ابراز کرد: دغدغه‌ها در استان پیگیری می‌شوند و ما تاکید ویژه‌ای داریم که دانشگاه‌ها را به سمت صنعت و صنایع را به سمت دانشگاه‌ها سوق دهیم و در این زمینه اقدامات خوبی نیز در درون استان رخ داده که باید تقویت شود.

منصوری ضمن تاکید بر لزوم انطباق پژوهش ها بر اساس نیازهای استان در بخش آموزش ، با بیان توجه نظام آموزش عالی به نیازهای جدید بازار ، مبتنی بر اقتصاد دیجیتال و مشاغل جدید بر ضرورت بازنگری اساسی و راهبردی در طراحی و تعیین رشته های تحصیلی، محتوای دروس و هم چنین روش های آموزش بر اساس نوآوری و بهره وری تاکید کرد و افزود: روش یادگیری مشارکتی و ایجاد چالش و حل مساله برای دانشجویان در یادگیری بهتر و بهره برداری از آموزه ها تاثیر به سزایی دارد.

منصوری در ادامه با تاکید بر کاربردی بودن پژوهش های دانشگاه برای بهره برداری در استان گفت: در عین حال که اولویت حل مسائل استان و هر شهرستان با دانشگاه های بومی آن منطقه است اما رشته‌های دانشگاهی خاصی نیز در استان وجود دارند که باید از ظرفیت آنها در تمام استان استفاده شود.

وی با بیان اینکه نیاز است تا دانشگاه‌های استان ظرفیت‌ها و مزیت های رقابتی خود را معرفی کنند، تاکید کرد: از حضور دانشگاه‌ها در شورای پژوهش استان ، استفاده می‌شود تا بتوانیم در زمینه پالایش کارگروه‌های تخصصی ذیل شورای پژوهش، عملکرد بهتری داشته باشیم.

منصوری با تاکید بر تصویب طرح های پژوهشی تنها در صورت ضمانت کاربردی بودن آنها ، افزود: دستگاه‌های بهره بردار در شورای پژوهش استان موظف شده‌اند تا گزارشی از میزان بهره برداری از طرح های پژوهشی مصوب و اجرا شده را ارائه کنند تا ببینیم در چه جاهایی توانسته ایم از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی به نفع تولید و صنعت استفاده کنیم و این یکی از اولویت‌ها در استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز