خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان مطرح کرد:

مدیران با نوآوری، چالش‌ها را به فرصت تبدیل کنند/ بر توسعه دولت الکترونیک، تأکید دارم/ پیچیدگی‌های اداری در جهت گشایش امور مردم، رفع شوند

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۷۷۶

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم اهتمام مدیران برای تبدیل چالش ها به فرصت با ابتکار و نوآوری و نیز توسعه بیش از پیش دولت الکترونیک، استمرار بهره‌گیری از ظرفیت نسل جوان و بانوان را موضوعی مهم خواند و گفت: لازم است چالش ها و پیچیدگی های اداری در جهت گشایش امور مردم، شناسایی و رفع شوند.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در جشنواره استانی‌شهید رجایی اظهار داشت: امروز نوع مشکلات نسبت به سال‌های ابتدایی انقلاب و دوران دفاع مقدس، متفاوت بوده و جنگ اقتصادی، روانی و تا حدی سیاسی بر کشور تحمیل شده است.

وی ادامه داد: باید این جنگ را نیز با پیروزی و فتح ملت ایران در برابر دشمنان تمام کنیم و این کار نه‌تنها شدنی است، بلکه براساس و گواه تاریخ و سابقه ملت ایران و وعده‌های خداوند متعال، قطعی خواهد بود.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره شهید رجایی برای نزدیک‌تر شدن دولتمردان به منش و روش شهیدان رجایی و باهنر و نیز تلاش بیشتر در راستای ارتقاء بهبود عملکرد دستگاه های اجرایی است، افزود: در شرایطی که علاوه بر مشکلات تحریم های اقتصادی، کرونا نیز بر موضوعات افزون شده و آسیب پذیری اقشار جامعه بیش از گذشته است؛ اتکال به خداوند، مبنا قرار دادن قانون، صرفه‌جویی، پایین‌آوردن هزینه‌ها، افزودن خدمات به مردم، تکریم و جلب رضایت آنان بسیار حائز اهمیت است.

نماینده عالی دولت در گیلان یادآور شد: معتقدم مسئولان با ابتکار و نوآوری ، باید به گونه‌ای عمل کنند که معضلات و مشکلات ، تبدیل به فرصت شود و این امر فقط از مسیر برنامه ریزی، هماهنگی، وحدت، انسجام، همدلی و تلاش مضاعف امکان‌پذیر است.

وی  به تعبیر رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه دولت در وسط میدان قرار داشته و بار مسئولیت را بر دوش دارد و همه باید به دولت کمک کنند، اشاره و اضافه کرد: این سخن، دارای معنای بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی گفت: مبارزه با فساد، افزایش بهره وری و خدمات شایسته ابتدا بر دوش مدیران بوده و راه مقابله با این موضوع؛ نظارت، شفافیت، سلامت اداری و توسعه دولت الکترونیک است و این ظرفیت ها به گونه ای است که همه امور توسط آن قابل بررسی و رسیدگی است.

 زارع خاطرنشان کرد: مدیران با سرکشی های سرزده از بخش های مختلف و گفت و گوی مستقیم با مراجعان به ادارات، پای صحبت آنان بنشینند تا هم کارمندان و هم مردم بدانند  نظارت بر امور وجود دارد و البته در این راستا، چالش ها و پیچیدگی های اداری باید برای گشایش امور مردم ، شناسایی و رفع شوند.

وی استفاده بیشتر از سامد (سامانه ارتباط مردم و دولت) در شرایط کنونی که زمان همه گیری کروناست، را مورد تأکید قرار داد و گفت: تحقق حقوق شهروندی با رعایت قانون و تکریم آنان، شدنی است.

استاندار گیلان افزود: باید تلاش شود نیروهای پرنشاط و کارآمد در جایگاه هایی که به صورت مستقیم با مردم ارتباط دارند، گمارده شوند تا مردم در مراجعه به ادارات، احساس آرامش و رضایتمندی کنند و این اقدام در کوتاه مدت اثر خود را خواهد گذاشت.

وی همچنین بر رعایت اصل شایسته سالاری در انتصاب مدیران تأکید کرد و یادآور شد: در سال جاری آموزش های ضمن خدمت البته در بستر فضای مجازی ، بیش از پیش، مورد انتظار است.

 زارع با اشاره به اینکه بهره‌گیری از ظرفیت نسل جوان و بانوان همواره مورد تأکید دولت تدبیر و امید بوده و استمرار دارد، اظهار داشت: باید جوانان را وارد عرصه مدیریتی کرد و به آنان امید بست زیرا کشور متعلق به جوانان است و نسل اول و دوم باید زمینه را برای حضور نسل سوم و چهارم انقلاب فراهم سازند تا کشور با نیرو و نشاط اداره شود.

وی ادامه داد: بی انصافی هایی نسبت به خدمات دولت و کارگزاران صورت می گیرد که معتقدم نادیده گرفتن تلاش خدمتگزاران از سوی عده ای ولو اندک، موجب خسارت به مردم است و همواره تأکید کردم و مجددا نیز یادآور می شوم که تا آخرین لحظه مسئولیت، باید از فرصت خدمتگزاری به مردم برای ارتقاء شاخص ها و بهبود عملکرد و تقویت اثربخشی و بهره وری و رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.

استاندار گیلان همچنین به مدیران تأکید کرد که نتایج ارزیابی دستگاه های اجرایی در شاخص های عمومی و اختصاصی را مورد بررسی قرار دهند، نقاط ضعف را شناسایی و برای رفع آنها اهتمام ورزیده و نسبت به تقویت نقاط قوت و استمرار موفقیت ها ، بکوشند.

در پایان این مراسم دستگاه های برتر در محورهای استانی جشنواره همچون مبارزه با کرونا شامل دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیریت درمان تأمین اجتماعی، محور اقتصاد مقاومتی و جذب سرمایه گذاری شامل سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل بنادر و دریانوردی، محور دولت الکترونیک شامل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، دستگاه های برتر در مجموع امتیازات عمومی و اختصاصی در بخش زیربنایی و توسعه زیرساخت شامل شرکت برق منطقه ای، بخش سلامت و رفاه اجتماعی شامل اداره کل بهزیستی استان، بخش تولیدی و خدماتی شامل اداره کل دامپزشکی، بخش عمومی و قضایی اداره کل امور اقتصادی و دارایی، بخش آموزشی، پژوهشی و فرهنگی شامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شدند.

همچنین در بخش دستگاه های برتر در بیشترین رشد دو ساله؛ ادارات کل نوسازی مدارس و راهداری و حمل و نقل جاده ای مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز