خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

فعالیت ۲۸ تعاونی و تشکل حوزه منابع طبیعی در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۶۱۷

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: مجموعا ۲۸ تعاونی و تشکل در سال ۹۸ فعالیت داشته اند که تعداد ۲۱ فقره قرارداد با این تشکل‌ها منعقد و اجرایی شده است.

علیرضا صحرایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مشهد، با اشاره به بالا بردن فرهنگ عمومی در جهت استفاده صحیح از منابع طبیعی در قالب طرح های آموزشی، گفت: ایجاد کلاس‌های آموزشی در این زمینه و همچنین کمک گرفتن از فرهنگ عامه افراد به خصوص تعالیم دین مبین اسلام در جهت احیاء و حفظ منابع طبیعی می‌تواند از راه‌های مناسب باشد.

وی افزود: بالا بردن آگاهی افراد نسبت به پیامدهای ناگوار و جبران ناپذیر تخریب منابع طبیعی در قالب طرح‌های ترویجی و آموزشی و ملی مشارکت آنان بهمراه برنامه ریزی دقیق در امر توسعه منابع طبیعی و انجام تحقیقات گسترده در این زمینه با کمک گرفتن از مشارکت مردمی در جهت طرحهای حفظ و احیاء منابع طبیعی خواهد بود.

وی تصریح کرد: شرکت دادن بیش از پیش بهره برداران در امر تحقیق و اجرای طرح‌های ترویجی جهت احیاء و توسعه منابع طبیعی و نشر فواید احیاء و توسعه منابع طبیعی و آگاهی دادن نسبت به عوارض ناشی از تخریب این ثروتهای خدادادی توسط افراد ذی نفوذ همچون شورای محل و ائمه جمعه و جماعات مورد توجه قرار گرفته است.

صحرایی گفت: استفاده از نیروهای خط مقدم جوامع محلی جهت همکاری در اجرای پروژه ها، عدم تخریب و کمک به عوامل غیر مترقبه مانند اطفاء حریق است.

صحرایی اظهار داشت: استفاده از تسهیلگران بعنوان رابط بین مردم و جوامع محلی و ادارات اجرایی (دست اندرکاران) جهت تسهیل در اجرای پروژه ها نیز راه حل مناسبی بوده که نقش موثری در پیشبرد اهداف سازمان داشته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با اشاره به طرح همیار طبیعت نیز گفت: بالغ بر ۱۵۰۰ نفر تائید که شامل ۳۸۸ نفر محافظ، ۴۸۶ نفر مروج و ۵۸۲ نفر دانش آموز به مرحله صدور کارت رسیده اند که با اختلاف زیاد در رتبه اول بین استانها قرار داشته ایم.

صحرایی همچنین در خصوص آموزش گفت: جمعا ۶۲ هزار و ۷۸۱ نفر ساعت آموزش دیده اند که بیش از ۴۷هزارنفر ساعت ویژه کارکنان، ۱۰ هزار و ۱۶۶ نفر ساعت ویژه مدیران و ۵هزار نفر ساعت ویژه مجریان و بهره‌برداران (بیش از ۳ برابر تعهد سازمانی) صورت گرفته است . 

وی افزود: قراردادهای تسهیلگری با مبلغ ۳ میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال در سطح ۶ شهرستان استان منعقد شده که تاکنون پیشرفت فیزیکی بیش از ۲۵درصد داشته اند.

وی در خصوص تعاونی‌ها و تشکل‌های سطح استان نیز گفت: مجموعا ۲۸ مورد تعاونی و تشکل در سال ۹۸ فعالیت داشته‌اند که تعداد ۲۱ فقره قرارداد به مبلغ ۲۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال با این تشکل‌ها منعقد و اجرایی شده است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز