خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

کمبود شدید محلول ضدعفونی در مدارس مُلک آباد شهرستان مشهد

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۵۰۵

عضو شورای شهرستان مشهد، از کمبود شدید محلول‌های ضدعفونی در مدارس شهر مُلک آباد، مشهد خبر داد.

محمد جواد نظری محمدآباد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مشهد، اظهار کرد: شهر مُلک آباد دارای 6 آموزشگاه شامل؛ سه دبستان ابتدایی و سه آموزشگاه شبانه روزی مقطع متوسطه است.

وی در خصوص وضعیت آموزشگاه های شهر مُلک آباد در هفته دوم باز گشایی مدارس، گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا، تمام مدارس به شدت با کمبود مواد ضدعفونی و لوازم بهداشتی مانند ماسک برای پیشگیری از انتقال بیماری کرونا، مواجه هستند.

این عضو شورای اسلامی شهر مُلک آباد، با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی جدید هیچ نوع محلول ضدعفونی به مدارس تحویل داده نشده است، اذعان کرد: اکنون تنها محلول ضدعفونی موجود در برخی از مدارس شهر یک گالن 20 لیتری محلول وایتکس است که از پایان سال تحصیلی قبل باقی مانده است و بوی بسیار نامطبوع دارد.

وی افزود: اخیرا شورای شهر مُلک آباد از شورای شهرستان مشهد یک کارتن یک صد بسته ای ماسک و یک دستگاه پمپ سمپاش تحویل گرفته است که آنها را به منظور عملیات ضدعفونی در اختیار مدارس این شهر قرار داده است.

نظری با اظهار امیدواری برای مشارکت خیران برای تهیه محلول ضدعفونی مدارس، گفت: در غیر این صورت شورا و شهرداری مُلک آباد موظف به تهیه محلول ضد عفونی و نیز عملیات ضدعفونی مدارس 2 بار در هفته خواهند بود.

وی در باره وضعیت خوابگاه های مدارس شبانه روزی شهر مُلک آباد، اظهار کرد: با توجه به شرایط نامطلوب بهداشتی، خوابگاه ها به صورت رسمی بازگشایی نشده اند و در هر خوابگاه حدود 5 تا 6 دانش آموز از روستاهای دور، اسکان دارند. همچنین مسئولان خوابگاه ها برای تهیه غذا برای دانش آموزان با شرایط خاص کنونی و کمبود امکانات بهداشتی با مشکلات زیادی مواجه هستند.

عضو شورای شهرستان مشهد در ادامه در خصوص اقدامات انجام گرفته از سوی شورای شهر و شهرداری مُلک آباد در 6 ماهه اول سال 99 ، عنوان کرد: عملیات اسفالت خیابان ها و معابر شهر مُلک آباد در دو مرحله اجرا شده است که در مرحله اول به میزان 3 هزار تن و در مرحله دوم نیز 2 هزار تن قیر ریزی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه اکنون 95 درصد خیابان ها و معابر شهر مُلک آباد اسفالت شده است وتنها بخشی از محدوده خارج حریم شهر باقی مانده است، افزود: عملیات اسفالت مسیر بلوار اصلی و کوچه های شهر مُلک آباد به پایان رسیده است و عملیات اسفالت جاده کُندرو حاشیه جاده مشهد به نیشابور نیز در حال اجرا است که اجرای آسفالت جاده کُندرو به دلیل قرار گرفتن بر روی کانال و وجود رطوبت به 5 لایه زیرسازی نیاز داشت.

نظری با اشاره به مشارکت اداره راه با شهرداری مُلک آباد در اجرای آسفالت معابر این شهر، خاطر نشان کرد: تامین 5 هزار تن قیر مصرفی اسفالت از سوی اداره راه بوده است و اجرای عملیاتی مانند جدول گذاری، آیلند، کانال سازی و زیر سازی با هزینه ای معادل یک میلیارد و 650 میلیون تومان از سوی شهرداری مُلک آباد بوده است.

وی در ادامه اظهار کرد: با روی کار آمدن شهردار جدید شهر مُلک آباد، نصب المان هایی در میدان های اصلی شهر و ورودی شهر و نیز دو سمت میدان در دستور کار شهرداری و شورای شهر قرار گرفته است.

این عضو شورای شهر مُلک آباد افزود: طراحی المان میدان زائر بر گرفته از حرم مطهر رضوی و نیز المانی با عنوان یادمان شهدا صورت گرفته و اجرای بخشی از آن نیز آغاز شده است، البته برای ادامه کار با کمبود اعتبارات مواجه هستیم که امیدواریم با تامین اعتبار تا پایان دوره فعلی شورا این پروژه ها تکمیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز