خبرگزاری کار ایران

سرخوش خبر داد:

افزایش تراز آبی دریاچه ارومیه/ ادامه تلاش‌ها برای احیای نگین آبی آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۴۳۶

رئیس دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: تراز دریاچه ارومیه یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۲۷ سانتیمتر بالاتر از آب‌های آزاد ثبت شده است.

به گزارش ایلنا، فرهاد سرخوش رئیس دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به تبخیر بالای آب دریاچه در فصل گرما، گفت: با توجه به کاهش بارش‌ها و افزایش تبخیر، در حال حاضر تراز دریاچه ارومیه یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۲۷ سانتیمتر بالاتر از آب‌های آزاد ثبت شده که البته روند کاهشی آن با آغاز بارش‌های پاییزه و اجرای برنامه‌های انتقال آب، متوقف می‌شود.

سرخوش با اعلام اینکه وسعت آب دریاچه ارومیه هم‌اکنون به ۲ هزار و ۸۰۷ کیلومتر مربع رسیده است، اظهار داشت: تلاش‌ها برای احیای نگین آبی آذربایجان طبق برنامه ادامه دارد.

وی با اشاره اینکه حجم آب دریاچه ارومیه هم اکنون وضعیت مناسبی دارد و به سه میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب رسیده است، افزود: از خردادماه سال جاری هیچ آبی وارد دریاچه ارومیه نشده و کاهش آب آن در این فصل طبیعی است.

رئیس دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به آغاز کاهش نسبی دمای هوا در منطقه، گفت: از آبان‌ماه شاهد افزایش دوباره تراز دریاچه ارومیه با سرازیر شدن حق آبه آن خواهیم بود.

سرخوش با اعلام اینکه طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال‌جاری و به تدریج به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به دریاچه نیز دی ماه امسال همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز