خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس مطرح کرد:

اعتبارات بحران به صورت کامل جذب شود/ طرح های خطر پذیری مناطق تهیه شود

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۳۶۰

استاندار فارس گفت: امسال در مقابله با آتش‌سوزی‌های مناطق مختلف، تلاش‌های خوبی انجام شد و خوشبختانه همه بخش های انتظامی و اجرایی و مردم هماهنگ و پرتلاش در میدان حضور داشتند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس عنایت الله رحیمی در جلسه مدیریت بحران استان فارس با اشاره به شرایط  جغرافیایی استان در وقوع خطرات طبیعی گفت:  استان فارس مستعد وقوع زلزله، سیل  و بسیاری از بلایای طبیعی است و به همین دلیل باید از آمادگی لازم برای مواجه با این شرایط بحرانی برخوردار باشیم. 

وی افزود: تامین امکانات و تجهیزات از جمله ضروریات کاری در این زمینه است و در این راستا لازم است تا تغییرات محیطی  شناسایی و طرح های خطر پذیری این مناطق تهیه شود. 

 نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر لزوم  بهره  گیری از نظرات اساتید و کارشناسان امر در تهیه طرح های خطر پذیری خاطر نشان کرد: امسال در مواجه با آتش سوزی های مناطق مختلف، تلاش های خوبی انجام شد و خوشبختانه همه بخش های انتظامی و اجرایی و مردم هماهنگ و پرتلاش در میدان حضور داشتند. 

 رحیمی با بیان اینکه از هم اکنون  باید در بحث پیشگیری اقدام  کنیم گفت: از تجارب گذشته باید استفاده کرد و ما مکلف به اجرای کلیه دستورات در نظر گرفته شده هستیم. 

 استاندار فارس در ادامه  خواستار مکلف شدن بهره برداران منابع طبیعی نسبت به نگهداری از مراتع در اختیار شد و گفت: همزمان با بهره برداری از مراتع  باید مراقبت از این عرصه های طبیعی مطالبه شود و در این زمینه خاطیان و متخلفین باید جزای این بی توجهی را بپردازند. 

  وی با بیان اینکه آموزش در این بخش بسیار اساسی و مهم است افزود: تکالیف دهیاران و شورا ها آموزش و  اطلاع رسانی به موقع در مواقع بحران است  و این امر مستلزم آموزش ها و هماهنگی درون سازمانی است. 

 نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به گسل های زلزله خیز در  شیراز و بخش‌هایی از فارس اظهار داشت‌ : دولت در بخش پیشگیری و جبران خسارت های زلزله اعتبار ات خوبی اختصاص داد و در زلزله های اخیر اعتبارات مناسبی در اختیار داشتیم. 

 رحیمی بهره گیری از روش های نوین احداث ساختمان و  استفاده از سازه های سبک را از جمله راهکارهای موثر در بحث زلزله عنوان کرد. 

 استاندار فارس خواستار تلاش  دستگاه های محیط زیست و منابع طبیعی برای کاهش  انباشت خار و خاشاک شد و گفت:  برای کاهش انباشت خار و خاشاک مستعد آتش سوزی باید موضوع چرای دام در این مناطق دنبال شود و همچنان برای پیشگیری از وقوع سیلاب باید لایه روبی مسیر های مستعد انجام شود. 

 رحیمی با تاکید بر لزوم جذب اعتبارات بحران افزود: دستگاه‌های متولی در جذب کامل اعتبارات مربوط به بحران اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز