خبرگزاری کار ایران

تحویل نزدیک به 2هزار مسکن مهر تا پایان مهرماه در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۸۷۰

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: تعداد یکهزار و ۹۷۴ واحد مسکن مهر تا پایان سال جاری به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،ابوالقاسم سلطانی سهمیه آذربایجان شرقی از مسکن مهر در شهرهای بیشتر و کمتر از  ۲۵ هزار  نفر و شهر جدید سهند را ۹۵ هزار و ۲۰۵ واحد اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۴۳ هزار و ۴۳۵ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۱۶ هزار و ۵۱۱ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۳۵ هزار و ۲۴۹ واحد نیز در شهر جدید جدید سهند در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: از مجموع واحدهای مسکن مهر فوق، تعداد ۳۳ هزار و ۴۳۸ واحد در قالب تفاهم نامه سه جانبه بین راه و شهرسازی، سازنده و بانک و ۱۷ هزار و ۳۰۴ واحد نیز توسط تعاونی های مسکن ساخته شده است.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه در این میان تاکنون تنها یک هزار و ۹۰۴ واحد از تعهدات تعاونی ها به پرونده حقوقی تبدیل شده است، گفت: حدود ۷۷۰ واحد از تفاهم نامه های سه جانبه با مشکل روبه روست که از این تعداد نیز ۲۲۴ واحد در مرحله تحویل قرار دارد و تلاش می کنیم مابقی ۵۰۰ واحد را نیز تا پایان سال تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه از ۹۵ هزار و ۲۰۵ مسکن مهر آذربایجان شرقی افزون بر ۹۱ هزار واحد مسکونی تحویل داده شده است، اظهار داشت: یک هزار و ۹۰۴ واحد مسکونی در شهرهای مختلف استان از تعهدات تعاونی ها به پرونده حقوقی تبدیل شده است.

سلطانی تامین زمین مورد نیاز، معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات و ارائه برخی خدمات رایگان و معاف از هزینه غیرساخت مانند اعطای پروانه را از موضوعاتی برشمرد که جزو وظایف مجموعه راه و شهرسازی در قبال «مسکن مهر» است.

وی با تاکید بر انجام همه این موارد یاد شده توسط راه و شهرسازی، گفت: در حال حاضر موضوع محوطه سازی، کم کاری و عدم انجام تعهدات از طرف سازمان هایی مانند شهرداری ها، مهمترین چالش واحدهای مسکن مهر است و عدم انجام تعهدات تعاونی ها و تامین نشدن آورده های مردمی به دلیل سلب اعتماد نسبت به پروژه ها، مشکلات مسکن مهر را تشدید می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، صاحبخانه شدن بسیاری از اقشار کم درآمد و نیازمند را از مزیت های مثبت طرح «مسکن مهر» دانست و اظهار داشت: باید بپذیریم که این طرح زمینه ساز خانه دار شدن خانوارهایی با درآمدهای ناچیز شد که تحت هیچ شرایط دیگری این امکان برای آنها فراهم نمی شد.

وی تشریح کرد: در صورت اجرا نشدن طرح مسکن مهر، ۳۳ هزار خانواده فعلی ساکن در واحدهای مسکونی عرضه شده در قالب این طرح در آذربایجان شرقی به عنوان جمعیت حاشیه نشین به معضل جدی اجتماعی تبدیل می شدند.

سلطانی تحویل نزدیک به ۵۰ درصد از واحدهای مسکن مهر در دوره دولت تدبیر و امید را نشان از عزم این دولت برای تکمیل طرح آغاز شده در دولت سابق دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز