خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز جهانی بدون خودرو؛

شهردار قزوین با شهروندان رکاب زد

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۶۵۴

به مناسبت روز جهانی بدون خودرو، شهردار و مدیران شهری قزوین با شهروندان رکاب زدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، صبح امروز طی برنامه‌ای، به مناسبت روز جهانی بدون خودرو، سیاوش طاهرخانی شهردار قزوین و جمعی از مدیران شهری با شهروندان رکاب زدند.

در این برنامه که عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان نیز حضور داشت و با پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو همزمان شده بود، دوچرخه‌سواران با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از میدان میرعماد تا عمارت بلدیه دوچرخه‌سواری کردند.

برگزارکننده برنامه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری با مشارکت انجمن دوستداران دوچرخه بود و با هدف ترویج استفاده از دوچرخه به جای خودروی شخصی برگزار شد.

شیما زرآبادی‌پور، سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین در حاشیه برنامه این باره اظهار کرد: روز جهانی بدون خودرو در شهر قزوین نیز همزمان با سایر شهرهای دنیا با برگزاری برنامه‌هایی گرامی داشته می‌شود که هم‌رکابی شهردار و مدیران شهرداری قزوین با شهروندان از جمله آنهاست.

او افزود: در این روز مردم به کنار گذاشتن خودروی شخصی و جایگزینی مدهای حمل‌ونقلی دیگری مانند پیاده‌روی, دوچرخه‌سواری و استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی فراخوانده می‌شوند و می‌توانند برخی امور مانند خرید روزمره را هم بدون خودرو انجام دهند.

زرآبادی‌پور ادامه داد: امروز کرایه اتوبوس‌های درون‌شهری قزوین نیز به مناسبت روز جهانی بدون خودرو و چند مناسبت دیگر شامل روز سرباز و بازگشایی نمادین مدارس رایگان است و مردم می‌توانند از خدمات این ناوگان بهره‌مند شوند؛ اما به منظور حفظ سلامت مردم و اطمینان خاطر آنها، اتوبوس‌ها دو بار در روز ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند و تعداد ناوگان فعال نیز با هدف کاهش تراکم مسافران در داخل اتوبوس‌ها افزایش یافته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز