خبرگزاری کار ایران

سرپرست علوم پزشکی اردبیل خبر داد؛

41 بستری جدید مبتلا به کرونا در استان اردبیل / 4 نفر جان باختند

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۵۳۰

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بستری 41 نفر مبتلا به کرونا طی 24 ساعت گذشته در اردبیل خبر داد.

به گزارش ایلنا، شهرام حبیب زاده در تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان اردبیل در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در 24 ساعت گذشته 41 نفر به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند.

وی از ترخیص 30 نفر با بهبودی نسبی خبر داد و درباره آمار تفکیکی مبتلایان به کرونا در شهرستان های استان بیان کرد: از مبتلایان به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته تعداد 23 نفر از اردبیل، 2 نفر پارس آباد، 11 نفر مشگین شهر، 3 نفر گرمی و 2 نفر از بیله‌سوار گزارش شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 244 نفر در بیمارستان های اردبیل به دلیل ابتلا به بیماری کرونا بستری هستند.

حبیب زاده ادامه داد: در حال حاضر 54 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 4 نفر به دلیل ابتلا به این بیماری فوت کرده اند.

وی از افزایش تعداد بستری ها نسبت به موارد ترخیصی طی روزهای اخیر خبر داد و  گفت: میزان بستری که در اواخر پیک دوم به ۱۸۹ بیمار رسیده بود در حال حاضر ۲۴۴ نفر است که این مسئله نشان‌دهنده چرخش بیماری در استان است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه فصل سرما در پیش است توصیه می شود مردم پروتکل‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند تا شاهد آغاز پیک جدید کرونا نباشیم و استان به حالت عادی بازگردد.

حبیب زاده ادامه داد: دانش آموزان حتما هنگام حضور در کلاس یا بیرون از کلاس فاصله حداقل یک و نیم متری را با افراد رعایت کنند و توصیه می‌شود که از وسایل نوشت افزار یکدیگر استفاده نکنند و حتما از ماسک استفاده کنند.

وی گفت: مدیران مدارس از ورود دانش آموزان مشکوک به کرونا به داخل مدارس جلوگیری کنند و این افراد را برای دریافت گواهی سلامت به مراکز درمانی هدایت کنند تا از ابتلاء دانش آموزان به این بیماری جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز