خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبرداد:

تلف شدن بیش‌از یک هزار پرنده در زرآباد کنارک/ پیگیری شناسایی علت مرگ و میر پرندگان/ احتمال شیوع بیماری نیوکاسل

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۳۴۳

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌ از یکهزار پرنده یاکریم و قمری در بخش زرآباد این شهرستان به علت نامعلومی تلف شدند.

به گزارش ایلنا، حسن ذاتی کیخا در این باره اظهار داشت: کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی پس از اطلاع از تلف شدن پرندگان از محل بازدید کردند و قرار است با انجام آزمایشات و بررسی‌ها نتیجه مرگ این پرندگان اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته نیز شاهد این مرگ و میر بوده‌ایم، افزود: اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با بررسی موضوع عامل تلف شدن شمار زیادی پرنده یاکریم را بیماری ویروسی نیوکاسل تشخیص داد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کنارک گفت: پرندگان تلف شده ناشی از بیماری‌های ویروسی بلافاصله معدوم می‌شوند.

وی بیان کرد: دامپزشکی علائم بیماری نیوکاسل در پرندگان را تنگی نفس، سرفه، نشانه‌های عصبی، افتادگی بال و گردن، گیجی، اسهال سبز و کاهش تخمگذاری در مرغ‌های محلی، صنعتی و پرندگان مهاجر می‌داند.

یاکریم بزرگتر از دیگر گونه‌های قمری بوده و رنگ آن شنی صورتی یا نخودی کمرنگ است و نیم طوق سیاهی روی گردن دارد.

بخش زرآباد در ۱۵۰ کیلومتری شهر کنارک استان سیستان و بلوچستان و در ۱۷۰ کیلومتری شهرستان جاسک هرمزگان واقع شده است.

کنارک در ۶۴۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در سواحل دریای مکران و همسایگی شهرستان چابهار و استان هرمزگان واقع شده استبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز