خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

ساخت مرکز دیالیز استان مرکزی در انتظار اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۲۶۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ساخت مرکز دیالیز وابسته به حوزه درمان دولتی استان مرکزی حداقل به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دکتر سید محمد جمالیان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا افزود: احداث چنین مرکزی یکی از زیرساخت‌های ضروری برای استان است و دانشگاه علوم پزشکی استان ایجاد و راه اندازی یک مرکز دیالیز دولتی ۲۰ تخته را در بیمارستان امیرکبیر اراک در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ساختمان بیمارستان ولیعصر (عج) در حال احداث است و مرکز دیالیز مستقر در این واحد درمانی تخصصی تخریب شده، باید این زیرساخت مهم هرچه زودتر با کیفیت و خدمات متناسب راه‌اندازی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: بیماران دیالیزی در زمره گروه‌های خاص درمانی پرهزینه هستند که تمامی خدمات به صورت رایگان برای آنان ارائه می شود، بنابراین به کمک جدی خیران در این حوزه نیاز است. انتظار می رود که این واحد در شهر اراک با کمک خیران حوزه سلامت هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد و نیاز بیماران دیالیزی شهر اراک رفع شود.

دکتر جمالیان تصریح کرد: در حال حاضر ۷۱۴ بیمار کلیوی در این استان زیر پوشش خدمات انجمن بیماران کلیوی قرار دارند که ۳۱۷ نفر آنان زن و بقیه مرد هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز