خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

هشدار نارنجی برای استان گیلان/ کاهش دمای هوا در شمال شرق و جنوب کشور / تهران هفته آینده بارانی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۰۴۹

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز دریای خزر مواج و متلاطم است، هشدار داد و گفت: برای استان گیلان شرایط هشدار در سطح نارنجی اعلام کرده ایم و احتمال سیلابی شدن و بالا آمدن آب رودخانه‌ها وجود دارد.

به گزارش ایلنا، امین حسین نقشینه گفت: برای آخرین روز تابستان در پاره‌ای از مناطق شمالی کشور، شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، بخش‌هایی از گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران، گاهی رعد‌وبرق و تندباد‌های لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از فردا یکم مهرماه و روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی، گیلان و غرب مازندران در پاره از نقاط بارش باران، گاهی رعد‌وبرق و تندباد‌های لحظه‌ای رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه از اوایل شب روز جمعه به تدریج سامانه جدیدی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود، افزود: از امروز تا چهارشنبه برای بخش‌هایی از جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان‌وبلوچستان به ویژه منطقه زابل، شرق کرمان و شرق هرمزگان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که این امر می‌تواند در پاره از مناطق با خیزش گرد و خاک همراه باشد.

نقشینه با بیان اینکه طی ۳ روز آینده سرعت وزش باد در کرمانشاه و ایلام افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: از امروز تا پنجشنبه شمال شرق و شرق کشور با کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا روبه رو است که این کاهش دما برای جنوب کشور ۳ تا ۵ درجه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امروز دریای خزر مواج و متلاطم است، هشدار داد: برای استان گیلان شرایط هشدار در سطح نارنجی اعلام کرده ایم و احتمال سیلابی شدن و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در این استان وجود دارد و طی هفته آینده در نیمه شمالی کشور هم با افزایش بارندگی‌ها و هم کاهش دما رو به رو هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی پایتخت توضیح داد: تهران هفته آینده بارانی می‌شود و این هفته با روند کاهش دما مواجه است و پیشینه دمای آن امروز ۳۱، فردا ۳۰ و پس فردا به ۲۹ می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز