خبرگزاری کار ایران

در پی اعلام نتایج کنکور؛

کنکور و دست خالی ماندن آذربایجان شرقی از رتبه های برتر

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۹۸۷

با اعلام نتایج کنکور سراسری مشخص شد که هیچکدام از دانش آموزان استان نتوانستند رتبه‌های یک تا سه را در رشته‌های مختلف کنکور امسال کسب کنند.

به گزراش خبرنگار ایلنا از تبریز، نتایج کنکور پرحاشیه امسال منتشر شد و با اعلام نتایج رتبه‌های برتر آزمون سراسری هم مشخص شدند.

در میان رتبه‌های یک تا سه گروه‌های آموزشی مختلف نام شهرهای مختلفی دیده می‌شود که برخلاف سالهای گذشته خبری از رتبه یک آذربایجان‌شرقی و تبریز نیست و این در حالی است که در سالهای اخیر حداقل یک دانش آموز تبریزی در گروه‌های مختلف درسی رتبه یک تا سه را کسب کرده بودند.

نکته جالب اینجاست که از میان 15 دانش آموز رتبه برتر در پنج گروه درسی مختلف هشت نفر از آنان از تهران، کرج، شمیرانات و دماوند هستند که در نوع خود رکورد به ثبت رساندند. البته رتبه‌های یک در علوم آزمایشی تجربی و انسانی هم به ترتیب از استان‌های اردبیل و آذربایجان غربی هستند. دانش آموزان استان به رغم اینکه نتوانستند رتبه یک تا سه گروه‌های مختلف را کسب کنند اما با این وجود برخی از آنان رتبه‌های تک رقمی را در آزمون سراسری امسال کسب کردند.

برخی معتقدند این حضور کمرنگ دانش آموزان استان در میان رتبه‌های برتر به دلیل شرایط برگزاری کنکور در سال جاری بوده و نه تنها بسیاری از شانس‌های رتبه برتری بلکه بسیاری از دیگر دانش آموزان نیز در کنکور امسال حاضر نبودند و همین موضوع هم بخت آنها برای قبولی را از بین برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز