خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

بهبود یافتگان از اعتیاد را نباید به حال خود رها کنیم/ حمایت دولت از اشتغال معتادان بهبودیافته

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۹۸۶

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه نباید معتادان بهبودیافته را به حال خود رها کنیم، گفت: دولت با ارائه تسهیلات از راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی برای اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار داشت: در امر مبارزه با اعتیاد، اصل بر پیشگیری است و کارشناسان باید بررسی کنند که در شرایط امروز جامعه چه کارهایی برای کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر لازم است.

وی بر ارائه آموزش‌های لازم به گروه‌های مختلف جامعه در زمینه اثرات سوء مصرف مواد مخدر تأکید کرد و گفت: بخش مهمی از مسأله اعتیاد به ضعف اطلاعات و نداشتن معلومات کافی برمی‌گردد و بر این اساس تا جایی که امکان دارد باید آموزش را در بین افراد در معرض خطر گسترش دهیم.

پورمحمدی با بیان اینکه تمرکز بر مسأله آموزش و پیشگیری به معنی نادیده گرفتن مراحل بعدی نیست، افزود: اقداماتی که برای درمان و بازپروری معتادان انجام می‌شود بسیار ارزشمند و مصداق باقیات‌الصالحات است و این اقدامات باید تقویت شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید برای بازگشت معتادان به جامعه پس از مرحله درمان هم تدبیر کنیم، افزود: باید اطمینان حاصل کنیم که فرد معتاد پس از درمان و بهبودی به آغوش جامعه بازگشته و دوباره گرفتار اعتیاد نشود.

وی ادامه داد: نباید فرد بهبودیافته را به حال خود رها کنیم؛ برخی از این افراد مهارت‌هایی دارند که می‌توانند با استفاده از آن مشغول به کار شوند و لازم است کارگاه‌های تولیدی برای چنین افرادی راه‌اندازی شود.

پورمحمدی گفت: دولت با ارائه تسهیلات و مشوق‌های لازم از راه‌اندازی چنین کارگاه‌هایی حمایت می‌کند و باید از مشارکت مردم، خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد هم در این زمینه استفاده کنیم.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه باید از ثمرات تلاش‌های گذشته در این زمینه صیانت کنیم، افزود: مبارزه با اعتیاد، مسئولیت بسیار مهمی است و با وجود اقدامات ارزشمندی که در این زمینه انجام شده، نباید فکر کنیم که مسأله تمام شده است.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی و اجتماعی ممکن است به مسأله اعتیاد دامن بزند، بنابراین همه مسئولان امر باید اهتمام جدی داشته باشند و گرفتار روزمرگی در این حوزه نشوند.

پورمحمدی با بیان اینکه تبریز و آذربایجان همواره در کارهای خیر پیش‌قدم بوده‌اند، گفت: مردم تبریز روش‌های تازه و بدیعی در این زمینه تعریف کرده‌اند و اگر امروز تبریز به عنوان شهر بدون گدا یا شهر بدون معتاد متجاهر شناخته می‌شود در سایه این ابتکارات و نوآوری‌ها بوده است.

وی افزود: امروز باید کارهای خیرخواهانه را بازتعریف کنیم؛ نجات جان یک نفر، نجات جامعه است و باید بتوانیم مشارکت مردم و خیران را به این سمت هدایت کنیم و هرگز نبود امکانات بهانه‌ای برای انجام ندادن کارها نباشد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تسریع در تکمیل مرکز ماده 16 بانوان تأکید کرد و از دستگاه‌های مسئول خواست برای جذب اعتبارات از نهادهای دولتی و همچنین مشارکت‌های مردمی و غیردولتی برای تجهیز این مرکز تلاش کنند.

پورمحمدی از تلاش‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر استان نیز قدردانی کرد و با اشاره به کشف 500 کیلوگرم مواد مخدر در هفته گذشته در استان، گفت: این حجم از کشفیات نشان می‌دهد که چه تلاش‌هایی برای گسترش اعتیاد در جامعه انجام می‌شود و باید همواره نسبت به این مسأله هوشیار باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شروع موج سوم کرونا در کشور، بر عزم جدی همه اقشار جامعه برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: افزایش روند ابتلا به کرونا نسبت مستقیم با عادی‌انگاری وضعیت دارد و لازم است که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی افزایش یابد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی هم در این جلسه با اشاره به گزارش ستاد کل مبارزه با مواد مخدر، گفت: بر اساس این گزارش، استان آذربایجان شرقی در جمع‌آوری معتادان متجاهر و جذب مشارکت‌های مردم، خیران و تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه مبارزه با اعتیاد جزو استان‌های پیشتاز است.

رضا استادرحیمی با اشاره به پیشرفت 80 درصدی مرکز ماده 16 بانوان، گفت: ایجاد این مرکز یکی از کارهای ماندگار در سطح کشور است که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مسئول کار تجهیز آن هم به زودی تمام شود.‌

در این جلسه مدیرکل بهزیستی استان درخصوص آخرین وضعیت مرکز ماده 16 بانوان و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کارگری گزارش دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز