خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت تاکید کرد:

توسعه تولید دستگاه تصفیه هوا در البرز بنا به ضرورت مقابله با کرونا حمایت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۹۲۷

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اشاره به تولید دستگاه تصفیه هوا گفت: آنچه قابل تقدیر است تولید این دستگاه در شرایط کنونی و ضرورت استفاده از وسایل ضد عفونی است لذا این تکنولوژی در راستای خدمت به مردم و حفظ سلامتی شهروندان قابل تقدیر و حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن صالحی نیا،  امروز در حاشیه بازدید از واحد تولیدی دستگاه ضد عفونی محیطی مستقر در شهرک صنعتی سیمین دشت که با حضور فرماندار فردیس، معاون هماهنگی اقتصادی استانداری البرز، ربیس سازمان صمت و سرپرست شرکت شهرکهای صنعتی البرز برگزار شد، گفت: تولید موفق دستگاه ضدعفونی محیط، حاصل تلاش مجموعه شرکت و حمایت مدیران و مسئولان استان البرز است.

وی با اشاره به لزوم رفع مشکلات تولیدکنندگان در راستای کمک به جهش تولید، افزود: با توجه به اینکه  مجموعه شهرک سیمین دشت به شکل خصوصی اداره می شود واحدهای تولیدی موفقی با اشتغالزایی قابل ملاحظه در حال فعالیت و تولید هستند.

صالحی نیا گفت: با گذری کوتاه در شهرک صنعتی سیمین دشت و مشاهده تراکم ورود و خروج وسایل نقلیه، پویایی و فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی در این شهرک صنعتی، مشخص است.

وی با اشاره به تولید دستگاه تصفیه هوا گفت: آنچه قابل تقدیر است تولید این دستگاه در شرایط کنونی و ضرورت استفاده از وسایل ضد عفونی است لذا ساخت این دستگاه در راستای خدمت به مردم و حفظ سلامتی شهروندان قابل تقدیر و حائز اهمیت است.

معاون وزیر صمت اذعان داشت: با توجه به ضرورت استفاده مردم از این دستگاه که با اخذ مجوز وزارت بهداشت، تولید شده است، لازم است برای تولید انبوه حمایت کافی صورت گیرد.

صالحی نیا تاکید کرد: چنانچه برای تولید بیشتر این دستگاه به توسعه فضا و مکان نیاز باشد، مسئولان سازمان صمت البرز و شرکت شهرک‌های صنعتی استان هماهنگی لازم را خواهند داشت.

پژوهشگران شرکت صنایع تهویه پارس سعید برای نخستین بار، دستگاه ضدعفونی‌کننده ‌ای را در شهرک صنعتی سیمین دشت شهرستان فردیس تولید کرده اند که تکنولوژی آن مبتنی بر اشعه UV و گاز ازن است و این دستگاه بدون هیچ مواد ضد عفونی، بهبودی و سلامتی را در محیط‌های عمومی ایجاد می کند.

این دستگاه قادر است تمام ویروس های کرونا را از بین برده و این عملکرد توسط دانشگاه علوم پزشکی به تائید رسیده است. این دستگاه هر ۶ ماه نیاز به تعویض فیلتر دارد و از هیچگونه مواد شیمیایی استفاده نشده است اما وجود اشعه UV برای حفاظت از فیلتر ها است همچنین این دستگاه با یک دهم میزان استاندارد جهانی عنلکرد مثبتی در از بین بردن ویروس کرونا را دارد.

گاز ازن مورد استفاده در این دستگاه یک دهم میزان استاندارد جهانی است چون به راحتی قابلیت سالم سازی محیط‌های آلوده به ویروس کرونا را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز