خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد شهید البرز:

معیشت خانواده شهدا و ایثارگران مانند سایر مردم است/ نتوانستیم فرهنگ دفاع مقدس را به نسل کنونی منتقل کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۸۶۰

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در ارتباط با بحث معیشت خانواده معظم شهدا، گفت: خانواده شهدا مانند سایر مردم زندگی می‌کنند و با وجودی که جان عزیزانشان در مسیر انقلاب از دست رفته اما با اعتقادات خود پای ارزش‌ها و آرمان‌های نظام ایستاده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سلیمان رستمیان امروز در نشست خبری که به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه دفاع مقدس نتوانستیم محصولی را از بطن دفاع مقدس و همچنین مؤلفه‌های اصلی آن تولید و این فرهنگ را به نسل کنونی جامعه منتقل کنیم.

وی افزود: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگر به ترویج فرهنگ ایثار نیاز داریم،

رستمیان‌ تصریح کرد: ایثار تنها در دوران جنگ معنا نمی‌شود و امروز کادر بهداشت و درمان برای حفاظت از سلامت مردم جهادگونه در این عرصه در میدان هستند.

وی با اشاره به جمع‌آوری آثار شهدای دفاع مقدس گفت: در طرح تحول جمع‌آوری آثار شهدا، بنیاد شهید تمام تلاش خود را به کار گرفت و وصایای شهدا را منتشر کرده و اصل آثار در سازمان مرکزی در «مخزن» شهدا نگهداری می‌شود.

رستمیان ادامه داد: چندین جلد کتاب با محوریت خاطرات و وصیت نامه های شهدا منتشر شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در ارتباط با بحث معیشت خانواده معظم شهدا، گفت: خانواده شهدا مانند سایر مردم زندگی می‌کنند و با وجودی که جان عزیزانشان در مسیر انقلاب از دست رفته اما با اعتقادات خود پای ارزش‌ها و آرمان‌های نظام ایستاده‌اند.

این مسئول در ارتباط با مشکل تأمین داروی ایثارگران با وجود تحریم‌های که حاکم شده است، گفت: برای ایثارگرانی که داروهای خاص مصرف می‌کنند، بنیاد تلاش می‌کند تا داروهای این عزیزان را تأمین کند.

وی افزود: درمان این عزبزان نیز. یک تکلیف قانونی است که برعهده تمام مراکز درمانی است و بنیاد شهید به عنوان دستگاه ناظر از این موضوع نیر حمایت‌ می کند.

وی گفت: هزینه درمان خانواده اعم از همسر والدین و فرزندان تحت تکفل ایثارگران و شهدا کاملا رایگان است و بیمه تکمیلی تمامی این هزینه ها را متقبل می شود.

این مسئول در مورد اشتغال فرزندان ایثارگران گفت:  طبق قانون ۲۵ درصد استخدام های ادارات و دستگاه‌های دولتی سهم ایثارگران، فرزندان شهدا و ایثارگران است و در واحدهای بخش خصوصی هم برای ترغیب صاحبان کار برای به کارگیری این افراد حمایت هایی مثل معافیت مالیاتی، تسهیلات بانک و سایر بسته های حمایتی صورت می گیرد.

وی افزود: در حال حاضر ۸۰۰ نفر جویای کار در بخش خصوصی و ۴۵۰ فارغ التحصیل دانشگاه هم متقاضی ورود به ادارات دولتی استان هستند.

امیرحسین دانش کهن معاون فرهنگی و آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز نیز در ادامه ضمن تقدیر از اصحاب رسانه در انتشار اخبار مربوط به این حوزه در ارتباط با برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: فردا سوم مهر ماه، کاروان نمادین نیروهای مسلح و مدافعان سلامت از تالار نژاد فلاح با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سمت میدان کرج حرکت خواهند کرد.

وی افزود: این مراسم به سمت میدان سپاه و در نهایت به سمت گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) و گلباران شهدا ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی بنیاد شهید البرز اضافه کرد: در پارک تنیس برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار می شود و به مناسبت هفته دفاع مقدس نمایشگاهی در این پارک به مدت یک هفته با برگزاری غرفه‌های فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت در ارائه و نمایش رشادت ایثارگران و شهدا دائر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز