خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر نیرو در همدان صورت گرفت؛

افتتاح همزمان طرح‌های آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان کشور

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۸۰۳

طرح آبرسانی به ۴۰۰ روستای کشور، با حضور وزیر نیرو در همدان، از طریق برقراری ارتباط تصویری آغاز شد.

به گزارش ایلنا، با اجرای این طرح‌ها در ۲۰ استان کشور، ۲۸۱ هزار نفر از جمعیت روستایی، از آب سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.

وزیر نیرو در مراسم افتتاح همزمان طرح‌های آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان کشور و همچنین طرح‌های استان همدان در بخش‌های آب و برق گفت: وزارت نیرو در بخش‌های آب و برق ۲۵۰ طرح در حال اجرا دارد که از این تعداد با افتتاح طرح‌های امروز تا کنون ۱۰۸ طرح به بهره برداری رسیده و قرار است تا پایان این دولت بقیه طرح‌ها هم افتتاح شوند.

اردکانیان افتتاح ۷ سد و ۱۱ نیروگاه کوچک و حرارتی با بیش از هزار و ۴۰۰ مگاوات ظرفیت تولید برق در کل کشور را از طرح‌های مهم این وزارتخانه بیان کرد و افزود: امسال بیش از ۲۰ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور افزوده شده است.

وی با اشاره به افزایش بیش از ۴ درصدی عرضه انرژی نسبت به پارسال و افزایش ۳۰ درصدی صادرات انرژی در سال ۹۹ ، از جبران حدود ۱ میلیارد متر مکعبی بیلان منفی سفره‌های آب زیر زمینی با اجرای طرح‌های تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی خبر داد و گفت: با هدف کاهش میزان فروچاله‌ها طرح‌های سازگاری با کم آبی هم در همه استان‌ها در حال اجراست.

وزیر نیرو همچنین از آغاز طرح‌هایی برای بهره برداری گردشگری از سد‌های موجود کشور با همکاری وزارت گردشگری خبر داد و افزود: امیدورایم تا پایان این دولت بتوانیم تعدادی از این طرح‌ها را افتتاح کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز