خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان آرمستان‌های مشهد :

قیمت پیش خرید قبر در بهشت رضا(ع) مشهد ۱۱ تا ۴۰ میلیون تومان است

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۶۰۳

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد گفت: قبرهای پیش‌خرید شرایط خاص خود را دارد که قیمت آن در حال حاضر بسته به شرایط، از ۱۱ تا نهایتا ۴۰ میلیون تومان متغیر است.

به گزارش ایلنا از مشهد، حجت الاسلام حسین مهدوی دامغانی در این باره اظهار کرد: آرامستان‌های مشهد مدتی است به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل بود. با توجه به بهبود شرایط  ستاد کرونا تصمیم بر بازگشایی آرامستان‌ها در روزهای شنبه تا چهارشنبه گرفته شد اما کماکان روزهای پنجشنبه و جمعه  آرامستان‌های مشهد تعطیل بوده و از پذیرش شهروندان معذوریم. در همین راستا پیگیری‌های لازم جهت راه‌اندازی مجدد سرویس‌های اتوبوس برای رفت‌وآمد شهروندان به آرامستان بهشت رضا(ع) انجام شده و این سرویس‌ها راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد بیان کرد: با وجود تعطیلی آرامستان‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه، در بعداز ظهر روز پنجشنبه هفته جاری، سوم مهر ماه، با قرارگیری در هفته دفاع مقدس، مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در بهشت رضا(ع) با حضور مردم و مسئولان انجام خواهد شد.

دامغانی با اشاره به اینکه کماکان اجرای مراسم مرسوم مانند هفتم، چهلم و سالگرد اموات در آرامستان‌ها ممنوع است، درباره هزینه خدمات آرامستان‌ها افزود: هزینه خدمات، با توجه به درخواست مراجعان، متفاوت بوده و از یک تا کمتر از دو میلیون تومان متغیر است. شرایط اقتصادی جامعه روی نرخ‌های خدمات آرامستان‌ها هم تاثیرگذار بوده است.

وی درباره قیمت قبور تصریح کرد: در گذشته قبور بلوک‌های عمومی با محدودیت همراه بود و در محل پیشنهادی سازمان اموات دفن انجام می شود؛ در حال حاضر انتخاب محل قبر برای تدفین اموات در یک روز در بلوک‌های عمومی، از حدود چهار تا پنج بلوک عمومی امکان‌پذیر است. این امر باعث شده تا تعداد کمی از شهروندان به استفاده از قبور همجوار که هزینه اضافه دارد، اقدام کنند. استفاده از قبور در بلوک عمومی نیز به جز هزینه خدمات کفن و دفن، هزینه دیگری ندارد. قبرهای پیش‌خرید نیز شرایط خاص خود را دارد که قیمت آن در حال حاضر بسته به شرایط، از ۱۱ تا نهایتا ۴۰ میلیون تومان متغییر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز