خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویر احمد:

شعله‌های آتش در منطقه کوه سفید لنده فروکش کرد

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۵۳۳

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویر احمد، گفت: کمبود امکانات و صعب‌العبور بودن مناطق کوهستانی دلیل تأخیر در کنترل آتش‌سوزی در مناطق مختلف استان است.

به گزارش ایلنا، غلامحسین حکمتیان گفت: آتش سوزی در شهرستان لنده از روز پنجشنبه آغاز شد و از همان ساعات اولیه نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری استان به همراه نیروهای مردمی، هلال‌احمر، بسیج و سپاه در منطقه حضور یافتند و به اطفای حریق اقدام کردند.

حکمتیان در ادامه افزود: همزمان با آتش سوزی در شهرستان لنده در چهار نقطه دیگر استان با آتش سوزی مواجه بودیم که این عامل خود باعث اتلاف وقت و انرژی و به طول انجامیدن اطفا حریق در لنده شد.

وی تصریح کرد: آتش سوزی در منطقه کوه سفید شهرستان لنده که از مناطق صعب العبور محسوب می‌شود اتفاق افتاده بود و حتی بالگردهای امدادی که به اقدام به هلی برن نیرو می‌کردند با مشکلاتی روبه‌رو شده، و نیروها پس از پیاده شدن از بالگرد حدود چهار ساعت تا محل آتش سوزی را پیاده طی می‌کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خاطر نشان کرد: چهل دستگاه دمنده برای مهار آتش‌سوزی به شهرستان لنده ارسال شد، و ما همچنان در تجهیزات لازم برای مهار آتش‌سوزی دارای ضعف هستیم، که امیدواریم با همکاری مجموعه استانداری و حمایت رئیس کل سازمان جنگلها،منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور بتوانیم مشکلات مربوط را در این حوزه مرتفع کنیم.

وی در ادامه از کنترل آتش در لنده خبر داد و افزود: هم‌اکنون تعداد 40 نیرو از سایر شهرستان‌های استان به جز نیروهای شهرستان لنده در منطقه حضور دارند و تا کنترل کامل آتش در منطقه مستقر هستند.

حکمتیان با اشاره به دخالت عوامل انسانی در بیش از نود درصد آتش‌سوزی‌ها در استان، افزود: پایش آتش سوزی در منطقه کوه سفید شهرستان لنده در حال انجام است، و تا پایان کار پایش نمی‌توان آمار دقیق میزان خسارت وارده را عنوان کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: تا قبل از سال 99 تعداد موجودی دستگاه‌های دمنده در استان 43 دستگاه بود، که با پیگیری‌های استاندار استان این تعداد هم اکنون به 200 دستگاه رسیده و در تلاش هستیم تا حد توان دستگاه‌ها و تجهیزات لازم را برای مقابله احتمالی با آتش‌سوزی فراهم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز