خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس:

دستگاه‌های اجرایی استان ۹۲ درصد از اعتبارات اسناد خزانه اسلامی را جذب کرده اند

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۴۰۷

استاندار فارس گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی همه توان خود را برای جذب ۸ درصد باقیمانده به کار گیرند؛ چرا که در شرایط کنونی نباید هیچ اعتباری برگشت داده شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان از جذب ۹۲درصدی اسناد خزانه اسلامی توسط دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و تاکید کرد: بی تردید جذب سریع‌تر این اسناد سبب کاهش هزینه‌ها برای هر دستگاه اجرایی خواهد شد.

استاندار فارس با اشاره به تبصره ۱۲ قانون بودجه( فروش و مولد سازی املاک مازاد) این ظرفیت ۴۸ هزار میلیاردی را موقعیتی مناسب در شرایط فعلی برشمرد و با اشاره به سهم بیش از ۲ هزار میلیاردی استان فارس افزود: دستگاه های اجرایی می‌توانند  این ظرفیت قانون بودجه را در راستای تکمیل پروژه های نیمه تمام، پرداخت پاداش‌های معوق و همچنین رفاهیات کارکنان خود به کار گیرند.

وی یادآور شد: اگر دستگاه های اجرایی اقدامی برای معرفی و ثبت املاک مازاد انجام ندهند این املاک در کارگروه تعیین تکلیف شده و پس از مولد سازی به خرانه واریز می‌شود که در این صورت دستگاه اجرایی مربوطه هیچ سهمی از این مبالغ نخواهند داشت.

نماینده عالی دولت در استان فارس از مجموعه آموزش و پرورش استان خواست با معرفی و مولد سازی املاک مازاد، درآمد حاصله را برای تکمیل پروژه های آموزشی به کار گیرد.

 استاندار فارس بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت های ایجاد شده در قانون برنامه و قانون بودجه تاکید کرد و افزود: این ظرفیت ها به ویژه در حوزه اعتبارات ملی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید متناسب با توسعه یافتگی استان، میران خدمات ارائه شده به جنوب کشور و وسعت و جمعیت استان جذب شود.

 وی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست با تشریح خدمات پشتیبانی که فارس به جنوب کشور ارائه می‌دهد زمینه جذب اعتبارات را  فراتر از سهم جمعیتی فراهم کنند. 

 رحیمی با اشاره به حساسیت سازمان برنامه و بودجه در زمینه استفاده از ظرفیت های قانون بودجه بر لزوم ایجاد اهرم های تشویقی، پرسشی و تنبیهی تاکید کرد و گفت: بی تردید درصد استفاده دستگاه ها از این ظرفیت ها در ارزیابی و سنجش مدیران تاثیر گذار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز