خبرگزاری کار ایران

نماینده آستارا در مجلس:

وزارت آموزش و پرورش از مردم آستارا عذرخواهی کند

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۳۸۶

نماینده آستارا در مجلس با تأکید بر اینکه منطقه حیران متعلق به گیلان است، گفت: تحریف صورت گرفته در خصوص روستا و منطقه ویژه گردشگری حیران در برخی کتب درسی قابل قبول نیست.

به گزارش ایلنا از آستارا، غلامرضا مرحبا در نشست شورای اداری آستارا با تاکید بر اینکه مردم این شهرستان پای انقلاب ایستاده و جانفشانی کرده اند، اظهار کرد: مردم مرزنشین آستارا سال‌ها با گویش‌های مختلف کنار هم زندگی کرده اند و وجود جنگل، دریا، کوه و ظرفیت‌هایی نظیر مرز زمینی، ریلی و دریایی باعث شده که این شهرستان مرزی برای جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش مهم و با اهمیت باشد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه شهرستان آستارا دارای نرخ دو رقمی بیکاری است و این زیبنده این شهرستان نیست، افزود: جوانان تحصیلکرده بیکار در خانه نشسته اند.

نماینده آستارا در مجلس با بیان اینکه شهرستان مرزی بندر آستارا از نظر فرهنگی در خط مقدم قرار داشته و دشمنان اعتقادات مردم و به ویژه جوانان را هدف گرفته اند، گفت: آستارا جایگاه مؤمنان و شیعیان کشورهای همسایه است و در همین رابطه کار بازسازی امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا باید هر چه سریع‌تر تکمیل و به اتمام برسد.

مرحبا با انتقاد از تحریف نام منطقه حیران در یک کتاب درسی و به نام اردبیل، اظهار کرد: برخی می‌خواهند که در کتاب‌های درسی کشور نام منطقه حیران را به استان اردبیل وصل کنند و با چاپ حیران اردبیل در کتاب‌های درسی در تلاش هستند تا ذهن کودکان را به این سمت سوق دهند که منطقه حیران متعلق به استان اردبیل است و این اشتباه است.

وی با تأکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش باید از مردم مرزنشین آستارا در این رابطه عذرخواهی کند، افزود: باید هر چه سریع‌تر ترتیبی اتخاذ شود تا دیگر اشتباهی در کتاب‌های درسی و در این رابطه تکرار نشود.

مرحبا، تصریح کرد: به زودی از تریبون مجلس شورای اسلامی در این رابطه اعتراض خود و مردم شهرستان مرزی بندر آستارا را به گوش مسئولان مرتبط در وزارت آموزش و پرورش خواهم رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز