خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان :

فرودگاه سردار جنگل رشت ظرفیت افزایش تعداد و مسیرهای پروازی را دارد/ خطوط پرواز خارجی از مبدأ گیلان ایجاد شود

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۳۸۰

استاندار گیلان فرودگاه سردار جنگل را دارای ظرفیت افزایش تعداد و مسیرهای پروازی به ویژه در مسیر رشت - مشهد دانست و گفت: باتوجه به مذاکرات صورت گرفته با همتایان روسی و آذربایجانی، ایجاد خطوط پرواز خارجی بر اساس تقاضای مسافران، مورد انتظار است.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، به گردشگرپذیربودن گیلان و استقبال مسافران از خطوط هوایی برای سفر به این خطه اشاره و اظهار کرد: علیرغم وجود 9 مسیر پروازی و فعالیت هفت شرکت هواپیمایی در فرودگاه سردارجنگل رشت، کماکان ظرفیت افزایش تعداد و مسیرهای پروازی به ویژه در مسیر رشت - مشهد وجود دارد.

وی استقرار یک فروند هواپیما برای برقراری پرواز در زمان صبح به مقصد تهران و بازگشت به مقصد رشت به صورت روزانه را یکی از انتظارات به‌حق گیلانیان عنوان و اضافه کرد: باتوجه به مذاکرات صورت گرفته با همتایان روسی و آذربایجانی؛ ایجاد خطوط پرواز خارجی براساس تقاضای مسافران و تردد بالای حدود دو تا سه هزار نفری از مرز آستارا، مورد انتظار است.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین توسعه ظرفیت سالن پروازهای داخلی، تطویل باند پرواز و احداث باند دوم را از نیازمندی های فرودگاه سردارجنگل رشت عنوان کرد و گفت: باتوجه به روند طرح توسعه منطقه آزاد انزلی و گسترده تر شدن فعالیت ها در فرودگاه رشت، ایجاد زیرساخت های لازم برای پایانه صادرات و واردات محصولات کشاورزی نیز امری ضروری است.

در این دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران نیز حمایت های استاندار گیلان در روند تحقق پرواز اول وقت در مسیر رشت به تهران و استقرار یک فروند هواپیما را بسیار موثر دانست و گفت: باتوجه به ظرفیت های موجود در گیلان و توجیه اقتصادی سفر گردشگران در طول سال به این استان، افزایش پروازها و نیز برقراری پروازهای خارجی با جدیت دنبال می شود.

علی شورمیج پیشنهاد تطویل باند و احداث باند دوم در فرودگاه سردارجنگل رشت را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: ظرفیت وجود منطقه آزاد انزلی و استقبال مردم از خطوط هوایی، ما را ملزم به توسعه زیرساخت ها می‌کند و در این مسیر نیازمند تأمین اعتبارات از طریق منابع ملی و استانی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز