خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای البرز:

اشتغال پایدار کارجویان با اجرای پروژه اشتغال مهارت محور در البرز ایجاد می شود

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۳۷۱

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز با اشاره به مزایای پروژه اشتغال مهارت محور گفت: افزایش پایداری اشتغال، کیفیت بخشی خدمات دهی به مردم، کاهش آسیب های اجتماعی، تقویت اقتصاد خانواده، هدفمند شدن آموزشهای مهارتی و هدفمند شدن تسهیلات اشتغالزایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا تقی غیاثی تبار در ارتباط با پروژه اشتغال مهارت محور گفت:  این طرح به عنوان یکی از طرح های ابتکاری استان البرز با هدف ایجاد راهی جدید و مطمئن برای اشتغال پایدار. کار جویان و آموزش و تامین نیروی کار ماهر مورد نیاز واحدها و بنگاههای اقتصادی است.

وی با اشاره به اهداف پروژه تصریح کرد: تقویت و توسعه اشتغال استان، نهادینه سازی فرهنگ اشتغال از طریق خود اشتغالی و کارآفرینی، نهادینه سازی فرهنگ مهارت آموزی، تقویت و توسعه کسب و کارهای نوپا در استان از جمله اهداف پروژه اشتغال مهارت محور است.

غیاثی تبار ادامه داد: رشد خودکفایی استان در تامین خدمات و محصولات مورد نیاز استان، هدفمند کردن آموزش های مهارتی و کوتاه نمودن فاصله مهارت آموزی تا اشتغال نیز جزو اهداف این پروژه است.

مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان البرز با اشاره به مزایای پروژه گفت: افزایش پایداری اشتغال، کیفیت بخشی خدمات دهی به مردم، کاهش آسیب های اجتماعی، تقویت اقتصاد خانواده، هدفمند شدن آموزشهای مهارتی و هدفمند شدن تسهیلات اشتغالزایی است.

غیاثی تبار در ارتباط با مسیر استخدام محور در استان البرز تصریح کرد: واحدهای متقاضی جذب نیروی کار ماهر از طریق سامانه اشتغال مهارت محور، نیازها واقعی خود را در مشاغل مورد نیاز ثبت و کارجویان متقاضی اشتغال از طریق استخدام در واحدها نیز در مشاغل مورد علاقه ثبت نام کرده و کارجویان پس از موفقیت در مرحله استعدادسنجی و مصاحبه طی مراحل مربوطه به استخدام واحد متقاضی در می آیند.

این مدیر البرزی در ارتباط با خود اشتغالی محور توضیح داد: بر اساس کسب و کارهای اولویت دار استان به تفکیک مراکز مجری پس از ثبت نام در سامانه پس از طی مهارت مدیریت کسب و کار و موفقیت در آزمون پایانی و تدوین طرح کسب و کار برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی معرفی می شوند.

غیاثی تبار با اشاره به مسیر کارآفرینی محور گفت: کارجویان علاقه مند طی دوره های تخصصی کارآفرینی تحت حمایت شتاب دهنده ها قرار گرفته تا موفق به تدوین طرح کسب و کار، دریافت تسهیلات و راه اندازی کسب و کار شوند.

مدیر کل مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر درخواست مشاغل استان در جذب کارآموزان پروژه اشتغال مهارت محور گفت: طی این مدت 116 واحد تولید و صنعتی درخواست اشتغال کارآموز داشتند که از این تعداد برای 13 واحد صنعتی جذب نیرو انجام شد و 38 واحد صنعتی در انتظار نیروی مهارتی هستند و مابقی واحدها در ادامه هماهنگی های لازم قرار دارند.

غیاثی تبار به تفاهم نامه با اتاق اصناف البرز اشاره کرد و گفت: همچنین با سازمان صمت، کشاورزی، میراث فرهنگی، پارک علم و فناوری، صندوق کارآفرین امید تفاهم نامه همکاری منعقد شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز