خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین خبر داد:

کاهش 8 درصدی ورود متهمین به زندان در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۳۴۷

دادستان قزوین از کاهش 8 درصدی ورود متهمین به زندان در استان قزوین خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از قزوین، در خصوص کاهش تعداد احکام حبس گفت: این مهم  رویکرد اصلی قوه قضائیه در دوره ریاست جدید این قوه است که با تهمیدات اندیشیده‌شده و اجراشده توسط دستگاه قضائی میزان ورودی افراد به زندان‌های قزوین 8 درصد کاهش پیدا کرده که طبعاً از جمعیت حاضر در زندان‌های استان نیز به همین نسبت کم شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح پالایش زندانیان خطرناک از بی‌خطر در دادگستری استان قزوین گفت: دستگاه قضائی در قرارهای تامین‌ و ضمانت‌هایی که از متهمان باید اخذ شودد،  دقت نظر داشته باشند.

قاسمی با بیان اینکه طبق دستور رئیس قوه قضائیه رسیدگی به مسئله صدور قرار تامین برای متهم محدود به وقت اداری نمی‌شود، اضافه کرد: چنانچه قرار وثیقه‌ای صادر ‌شود، حتی بعد از پایان وقت اداری نیز باید کارشناس دادگستری و اداره ثبت در کنار قاضی باشند تا از ورود فردی که تامین لازم را ارائه می نماید به زندان جلوگیری گردد.

وی اعطای مرخصی‌های فوق‌العاده به زندانیان در دوران شیوع کرونا را از دیگر تسهیلات دستگاه قضائی برای این افراد دانست و ادامه داد: بخشی از افرادی که در زندان هستند و ممکن است قسمتی از محکومیت‌هایشان را تحمل کرده باشند، به هرحال با تاثیرات روحی و روانی زندان دست به گریبان هستند که این افراد تحت مشاوره‌های روان‌شناس برای بازپروری روحی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز