خبرگزاری کار ایران

دودمان خبر داد:

نرخ گذارى میوه و تره بار در میدان شیراز به صورت روزانه/تشکیل شوراى شهر کودک و نوجوان در شیراز

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۳۳۰

رئیس کمیسیون هوشمندسازى و فناورى اطلاعات شوراى شهر شیراز گفت: براى اولین بار نرخ گذارى میوه و تره بار در میدان شیراز به صورت روزانه صورت خواهد گرفت و از این طریق تفاوت نرخ بین میدان و مغازه هاى سطح شهر کمتر مى شود.

به گزارش ایلنا، لیلا دودمان در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه در میدان میوه و تره بار شیراز دو چالش مهم وجود دارد، گفت: یکى از این چالش ها ساماندهى خود میدان میوه و تره بار از لحاظ تجهیزات و امکانات و نظم بخشى به فضاى آن و دیگرى حوزه مصرف کنندگان است.

وى ادامه داد: هر بحرانى که جامعه پشت سر مى گذارد بر میدان میوه و تره بار اثر داشته و سبب افزایش قیمت این اجناس مى گردد؛ موضوعى که سبب اعتراض مردم مى شود.

این عضو شوراى شهر شیراز با اشاره به کنترل کیفیت و قیمت در میدان  تشکیل کارگروه گفت: براى عملکرد بهتر، این کارگروه  میوه و تره بار را به فرماندارى شیراز منتقل کردیم تا بتوانیم از پتانسیل قدرت حاکمیت در این موضوع استفاده کنیم.

دودمان افزود: پیش از این کارگروه براساس مصوبه کمیته تعیین نرخ میوه و تره بار در فرماندارى شیراز، براى اجناس میدان میوه و تره بار هفتگى تعیین نرخ مى شد، البته این کار عملا تعیین نرخ نبود و هیچ نرخ گذارى قانونى انجام نمى شد؛ چرا که وقتى میوه و تره بار به بازار مى آمد بر اساس عرضه و تقاضاى موجود قیمت گذارى انجام مى گرفت.

وى ادامه داد: هفته گذشته براى اولین بار نرخ میدان میوه و تره بار بصورت روزانه فاکتور گذارى شد و فاکتور به خریداران ارائه و بازرسى و نظارت در این حوزه به شدت انجام مى شود. به گفته دودمان نتایج این برنامه یک هفته بعد از اجراى آن بررسى و آسیب شناسى مى شود.

وى بیان کرد: بر اساس قانون هر کسى تخلفى در میدان میوه و تره بار داشته باشد، اتحادیه و بازرس صنف مى تواند غرفه فرد متخلف را از یک روز تا یک هفته پلمپ کند.

تشکیل شوراى شهر کودک و نوجوان در شیراز

شهر  دودمان با اشاره به تشکیل کارگروه گفت: شیراز به عنوان پایلوت دردوستدار کودک  این حوزه انتخاب شده است و هم اکنون کارهاى زیرساختى این حوزه در حال انجام است و ما در دو بخش رویدادى و شهرسازى و عمرانى این موضوع را پیگیرى مى کنیم.

رئیس کمیسیون هوشمندسازى و فناورى اطلاعات شوراى اسلامى شهر شیراز گفت: توافقى با اداره آموزش و پرورش فارس انجام داده ایم که بسترى در سازمان دانش آموزى براى اولین مرتبه در سطح شهر شیراز ایجاد شود تا شاهد تشکیل شوراى شهر کودکان و نوجوان باشیم.

وى افزود: این شورا مى تواند از این پس در زمینه اموراتى که مربوط به کودکان است، عملاً پیشنهاداتشان را به شوراى اسلامى شهر شیراز و اداره شهر دوستدار کودک ارائه دهد.

چالش پیش روى تایید بازنگرى طرح تفصیلى شیراز

وی افزود: بازنگرى طرح تفصیلى  تفصیلى شهر شیراز شیراز در سال 73 نوشته شده است؛ اما این طرح، بارها در دهه قبل مورد بازنگرى قرار گرفت و در نهایت در سال 93 این طرح تصویب شد.

وى با اشاره به ضرورت بازنگرى طرح تفصیلى و مشکلاتى که در حال حاضر در بحث ساخت و ساز وجود دارد، ابراز کرد: فاصله عمیق و معنادار میان قوانین مصوب شهرى با اجراى آن وجود دارد که باعث شده شکافى میان برنامه ریزى و طرح هاى شهرى تا اجراى طرح هاى تفصیلى وجود داشته باشد.

وى تصریح کرد: اتلاف زمانى شدید و بروکراسى هاى غیر ضرور و دخالت هاى غیر کارشناسانه و جانبدارانه از آسیب هایى بوده که در فرایند تصویب طرح تفصیلى به آن وارد شده است. دودمان ادامه داد: با توجه به تجارب گذشته و اتلاف زمانى نهادهاى متولى جهت تایید و تهیه بازنگرى‌هاى مجدد و مدت زمان چند ساله کوتاه باقیمانده تا ابلاغ بازنگرى مجدد، این کمیته مى‌تواند به عنوان یک ثمره پایدار از این دوره از اعضاى شوراى اسلامى شهر شیراز به یادگار مانده و منجر به آن شود تا بسترى را براى مدیریت شهرى فراهم کند تا در اجرا بتواند به مهم ترین تعهدات شهرى خود در زمینه کیفیت افزایى به شهر جامه عمل بپوشاند.

عضو شوراى شهر شیراز اضافه کرد: گاهى مى بینیم آن چیزى که در طرح تفصیلى شهر شیراز آمده است با آن چیزى که در اجراى آن وجود دارد، زمین تا آسمان متفاوت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز