خبرگزاری کار ایران

حبیبی خبر داد:

برگزاری بیست و دومین جشنواره تئاتر در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۳۲۹

رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان قزوین از برگزاری بیست و دومین جشنواره تئاتر استانی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و توصیه‌های ستاد مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، کیوان حبیبی با اعلام این خبر گفت: جشنواره تئاتر استانی نخستین مرحله جشنواره تئاتر فجر محسوب می‌شود که بعد از ماه صفر و در آخر آبان ماه در قزوین و سایر شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان قزوین با بیان اینکه جشنواره تئاتر قزوین در ۲ مرحله برگزار خواهد شد، افزود: در مرحله نخست آثار ارسالی گروه‌های نمایشی استان قزوین به صورت ویدیویی توسط داوران بازبینی خواهد شد و در نهایت ۱۰ نمایش منتخب برای اجرای روی صحنه انتخاب می‌شوند و بعد از داوری نهایی به مرحله پایانی جشنواره راه پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به حضور ۱۳ گروه نمایشی ثبت شده در استان قزوین، تصریح کرد: از این تعداد گروه‌های نمایشی هفت گروه در شهر قزوین و ۶ گروه در سایر شهرستان‌های استان قرار دارند که با توجه به هماهنگی صورت گرفته و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مشغول تمرین آثار نمایشی خود هستند.

این مسئول خاطر نشان کرد: این جشنواره به منظور روشن نگهداشتن چراغ تئاتر با هدف دستیابی به تئاتر خلاق، پویا و نیز ارتقای سطح کیفی و کمی و گسترش فرهنگ تئاتر براساس شیوه نامه مقابله با کرونا برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: اولویت اصلی انجمن هنر‌های نمایشی قزوین، حفظ سلامت هنرمندان است و امیدواریم به زودی شرایط کرونا تغییر کند و روند فعالیت‌های هنری و نمایشی استان به چرخه قبلی بازگردد.

حبیبی با بیان اینکه موضوع نمایش‌های حاضر در جشنواره آزاد بوده و ملاک انتخاب آثار کیفیت آن‌ها است، اضافه کرد: این جشنواره مختص به آثار ایرانی است و موضوع‌های با محور‌های جهش تولید، همه گیری بیماری کرونا، مدافعان سلامت، فرهنگ و آداب و رسوم بومی استان در اولویت قرار دارند.

وی یاد آور شد: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا اول آبان مهلت دارند تا آثار خود را ارسال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز