خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع دستی بوشهر:

دو رشته صنایع دستی در بوشهر احیا می شود

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۲۹۳

معاون صنایع دستی استان بوشهر از احیای دو رشته صنایع دستی در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، لیلا رحیمی در این باره گفت: دو رشته صنایع دستی گلیم گنخک و بادله کنگان در سال جاری احیا و باز زنده سازی می شود.

وی افزود: یکی از اولویت های ما در معاونت صنایع دستی استان نگاه ویژه و برنامه ریزی برای باز زنده سازی رشته های منسوخ شده صنایع دستی در استان است.

معاون صنایع دستی بوشهر گفت: گلیم گنخک با بافت سنتی منحصربه فرد برخواسته از هنر مردمان خطه جنوب است که متاسفانه با گذشت زمان به دست فراموشی سپرده شده و ما در گام نخست تلاش خواهیم کرد تا این رشته احیا شود و در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.

رحیمی اضافه کرد: بادله دوزی یکی از رشته های زیبای صنایع دستی بوده که از بهم پیوستن چند نوع زری با یکدیگر، به طوری که زری بزرگ در وسط و زری های کوچک در اطراف قرار می گیرند و به شکل نوارهایی با پهنای ۱۵ سانتیمتر تولید می شود و در تزیین لباس های زنانه کاربرد دارد.

وی گفت: در خصوص رشته بادله دوزی در حال تحقیقات میدانی و بررسی های فنی هستیم تا خاستگاه این رشته به طور دقیق مشخص شود و مراحل بعدی کار برای احیای این هنر انجام شود.

معاون صنایع دستی بوشهر در پایان یادآور شد: این معاونت تاکنون موفق به احیای سه رشته عبابافی روستای کردوان، چوقه بافی روستای بوحیری و حصیر بافی دشتی شده که بی تردید تلاش در این زمینه بار هنری تولیدات صنایع دستی را افزایش می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز