خبرگزاری کار ایران

انصاری در گفت و گو با ایلنا خبرداد:

33 درصد مهارت آموزان فنی و حرفه ای استان جذب بازار کار می‌شوند / مهارت ارتباط مستقیم با خلاقیت و نوآوری دارد

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۰۵۱

مدیر کل آموزش فنی حرفه ای استان زنجان از جذب 33 درصدی مهارت آموزان فنی و حرفه ای استان در بازار کار داد.

محمد رضا انصاری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در زنجان به اشاره به وظیفه آموزش فنی و حرفه ای در تکمیل زنجیره و چرخه آموزش‌های مهارت محور اظهار داشت: سازمان فنی و حرفه‌ای به عنوان تکمیل کننده آموزش‌های مهارتی تشکیل شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان، با اشاره به میزان قابل قبول جذب 33 درصدی مهارت آموزان به بازار کار استان، ادامه داد:  آموزش های مهارتی و تربیت نیروهای ماهر، جزو برنامه های اصلی و مهم این اداره کل است و در این راستا تلاش جدی می‌شود.

انصاری، یادآور شد: تاکنون، تدوین سند توسعه، اشتغال و مهارت آموزی با هدف برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های بازار کار، آینده پژوهی، نقشه توسعه راه آموزش های مهارتی در سطح استان با توجه به نیازها و ظرفیت های اشتغال استان، انجام شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان، همچنین با تاکید بر اینکه یکی از برنامه های این مجموعه این بوده  که مراکز خلاقیت و نوآوری را در کنار آموزش‌های مهارتی بکار گیرد، تصریح کرد: مهارت ارتباط مستقیم با خلاقیت و نوآوری دارد و افراد با فراگیری مهارت های مختلف، احساس اعتماد به نفس را در خود تقویت می‌کنند.

وی، اضافه کرد: یکی از دستاوردهای مهارت آموزی، ایجاد شکوفایی، اعتماد به نفس و خلاقیت و نوآوری است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان، گفت: ایجاد کانون خلاقیت و نوآوری و جذب افراد نخبه و خلاق به کانون و مهارت آموزی آنان، در اصل شرایطی را فراهم می کند تا مهارت لازم را برای تجاری سازی ایده خود داشته باشد. 

وی، با بیان اینکه  رونمایی از سامانه کار جو در استان با توجه به نیاز جامعه زنجان و ظرفیتهای اشتغال انجام خواهد گرفت، از تدوین سند توسعه مهارت و اشتغال با هدف برنامه ریزی برای آینده پژوهی و توسعه آموزشهای مهارتی خبرداد.

انصاری، در پایان سخنان خود،  آسیب شناسی و شناسایی ظرفیت‌های استان را در حوزه اشتغال مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به نیازها و ظرفیت‌های اشتغال استان کارگزاران این حوزه اقدام به برنامه ریزی در این خصوص می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز