خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان مطرح کرد:

دو دانش آموز اردستانی به کرونا مبتلا شدند/ اردستان در وضعیت زرد

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۸۷۹

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: هنوز وارد موج دوم ویروس کرونا در شهرستان اردستان نشده‌ایم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حسن ذبیحی با اعلام این مطلب اظهار کرد: در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نانوایی ها، ۱۳ مورد نانوایی متخلف، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به فضای مدارس و چگونگی رعایت شیوه نامه های بهداشتی افزود: از زمان بازگشایی مدارس تاکنون ۱۱۲ مورد بازدید بهداشتی از مدارس داشتیم و تقریبا در ۸۰ درصد موارد، پروتکل ها رعایت شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در خصوص تکلیف والدین در قبال مدارس و تحصیل فرزندشان،تصریح کرد: طبق اعلام ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش هیچ اجباری در خصوص حضور در مدارس نیست و خانواده خود می‌توانند شیوه تحصیل فرزند خود را انتخاب کنند.

ذبیحی با تاکید بر بر ضرورت رعایت پروتکل ها توسط اصناف و کاسبان اردستانی، خاطرنشان کرد: در اینجا فقط بحث آموزش نیست و موضوع تغییر نگرش و رفتار مردم است که به این امر به سادگی امکانپذیر نیست.

وی با اشاره به انجام پروتکل های بهداشتی در ادارات اظهار داشت: بیش از ۳۵۰ نقطه اعم از اماکن عمومی، دولتی و خصوصی و مراکز تولید و توزیع مواد غذایی توسط بازرسان بهداشتی نظارت و رصد می شود.

ذبیحی ادامه داد: اداراتی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند ،طی نامه ای اسامی آنان به فرمانداری اعلام و برخورد لازم انجام می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در خصوص اینکه آیا از کودکان نیز تست گرفته می شود، گفت: طبق بخشنامه جدیدی که ابلاغ شده از کودکان و نوجوانان ۵ تا ۱۸ سال، به تشخیص پزشک و درصورت دارا بودن علامت، تست گرفته می‌شود.

ذبیحی اصافه کرد: این در صورتی است که قبلا از افراد بالای ۶۰ سال تست گرفته می‌شد و الان یکی از دلایل زیاد شدن تعداد بیماران، افزایش قدرت بیماریابی است که این نکته ی مثبتی است.

وی در خصوص اعلام موارد فوت کروناییتاکید کرد: ابتدا باید فهمید که حساسیت این موضوع به چه جهت است؟ آیا مرگ و میری که هر روز صدا و سیما از کل جهان و کشور ایران اعلام می کند در جهت رعایت پروتکل ها از سوی مردم کافی نیست؟؟!!

ذبیحی یاد آور شد: آمار فوتی های هر شهرستان باید از سوی روابط عمومی دانشگاه علوم پرشکی اعلام بشود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در خصوص مبلغ واریزی خیرین و مردم به حساب بیمارستان اردستان، تصریح کرد: تمام هزینه واریز شده صرف لوازم ضدعفونی، بهداشتی و ماسک و ... در عرصه سلامت و خدمت به بیماران شده که تمامی اسناد و مدارک آن موجود است.

وی با اشاره به کمبود انسولین نوومیکس، خاطرنشان کرد: این دارو وارداتی است و ما علاوه بر ارسال نامه به صورت حضوری با معاونت سازمان غذا و دارو استان در رابطه با اینکه سهمیه انسولین اردستان با توجه به تعداد بیماران کافی نیست، صحبت کرده ایم.

ذبیحی تصریح کرد: با این وجود ما افزایش زیادی در سهمیه را شاهد نبودیم و رونوشت نامه ها و مکاتبات را به فرمانداری ابلاغ کردیم تا انشالله این مشکل حل شود.

قیمت واکسن آنفولانزا ۴۲هزارتومان است

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره واکسن آنفولانزا، ضرورت استفاده برای کدام گروه مردم و قیمت مصوب آن،گفت: افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، زنان باردار، افراد بالای ۶۰سال و افراد دارای بیماری های زمینه ای در اولویت اول برای دریافت واکسن هستند.

وی ادامه داد:این واکسن در تمامی داروخانه ها توزیع می شود و قیمت مصوب آن ۴۲ هزار تومان است.

دکتر ذبیحی با اشاره به اینکه گفته می شود افراد مبتلا قرنطیه را رعایت نمی کنند، تصریح کرد: مواردی را که افراد مبتلا از قرنطینه خارج شدند، توسط پرسنل مرکز جامع سلامت شناسایی و با ابلاغ نامه ای به دادستان معرفی شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان درخصوص قیمت تست کرونا، خاطرنشان کرد: تست کرونا در بخش دولتی کاملا رایگان است اما در بخش خصوصی حدود ۵۰۰ تا ۵۸۰ هزار تومان است.

پای کرونا به مدارس شهرستان باز شد

ذبیحی تصریح کرد: در  دو روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۴ بیمار از جمله یک دانش آموز پسر 7 ساله از مدرسه روستاهای بخش زواره و یک دانش آموز دختر 10 ساله از مدارس شهر اردستان شناسایی شده است. 

ذبیحی گفت: درحال حاضر مجموع بیماران کووید 19 شناسایی شده در شهرستان اردستان 371  نفر می باشد.

وی یادآور شد: وضعیت شهرستان اردستان از نظر شیوع بیماری کووید۱۹ به رنگ زرد است. تاکنون 318  نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستان ترخیص شده اند و تا امروز 1633 آزمایش تشخیص کووید 19 در شهرستان انجام شده است.

اردستان در وضعیت زرد

وی یادآور شد: وضعیت شهرستان اردستان از نظر شیوع بیماری کووید۱۹ به رنگ زرد است.

ذبیحی خاطرنشان کرد: هنوز وارد موج دوم ویروس کرونا در شهرستان نشده‌ایم. ملاک روند شیوع بیماری در شهرستان‌ها تعداد موارد مثبت نیست و هر زمانی که وضعیت منطقه‌ای را از نظر شیوع کرونا رنگ بندی می‌کنند بر اساس تعداد بستری و فوت موارد مثبت انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز