خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث‌فرهنگی سمنان خبر داد:

آغاز مطالعات مستندنگاری و تهیه پرونده ثبت آثار غیرمنقول شهرستان گرمسار

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۶۴۹

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: مطالعات، مستندنگاری، تهیه پرونده ثبت آثار غیر منقول تاریخی و فرهنگی، میراث‌طبیعی و تعیین حریم آثار شهرستان گرمسار آغاز شد.

به گزارش ایلنا از سمنان، مهدی جمال افزود: کار پژوهش و مطالعه "عمارت دکتر امیری" واقع در روستای چهارقشلاق، "ژئوپارک طبیعی تنگه ظلمات" و "کاروانسرای لکاب" واقع در پارک ملی گرمسار آغاز شد.

وی گفت: تهیه و تکمیل گزارش ثبتی، نقشه‌های فنی و معماری، برداشت دقیق و با جزئیات از اجزاء قلعه‌های تاریخی و فضاهای داخلی و بیرونی به همراه نقشه بنا، تعیین محدوده عرصه اثر بر روی نقشه شهری یا طرح هادی روستایی از جمله اهداف آغاز این مطالعات است.

جمال بیان کرد: گردآوری مطالعات و مستندات تاریخی و سابقه اثر در خصوص آثار غیر منقول تاریخی و فرهنگی و حریم آثار فرهنگی و تاریخی، مستندسازی جامع اثر، تعیین وضعیت مالکیت اثر و ارائه پرونده کامل مطالعاتی در قالب شیوه‌نامه ثبت آثار ملی برای ارائه به شورای عالی ثبت آثار غیر منقول کشور از جمله مزایای انجام پژوهش و مطالعه این آثار است.

وی ادامه داد: گرمسار یکی از هشت شهرستان استان سمنان است و فاصله آن تا مرکز استان ۱۱۰ کیلومتر و فاصله تا تهران۹۵ کیلومتر است و کاروانسرای شاهعباسی ایوانکی، معادن نمک، موزه اقوام، موزه علم و صنعت، بازارچه صنایع‌دستی، موزه یخچال روستای تاریخی و هدف گردشگری قاطول، جاده سنگ‌فرش و کاروانسرای شاه عباسی قصربهرام از جمله جاذبه‌‎های پر بازدید شهرستان گرمسار است.

جمال اظهار داشت: شهرستان گرمسار دارای ۱۳۵ اثر ثبت شده در فهرست میراث ملی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز