خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی:

سبک زندگی و مدیریت شهید رجایی الگوی موفقی برای مدیران است

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۶۴۲

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: سبک زندگی، مدیریت و رفتار اسلامی و دینی شهید رجایی می تواند الگوی عملی موفقی برای مدیران دستگاه های اجرایی در خدمت رسانی بهتر به مردم باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، لطف الله سیاهکلی در جشنواره شهید رجایی و تجلیل از مدیران شاخص دستگاه های اجرایی که عصر پنجشنبه با حضور حجت الاسلام ابو ترابی فرد امام جمعه موقت تهران و سردار عبدالله عراقی رئیس اداره امنیت معاونت اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح، در استانداری قزوین برگزار شد، اظهارداشت: در تاریخ ارزشمند قزوین شخصیت های برجسته ای ظهور کردند که هر کدام موجب تاثیرگذاری شدند که شهید رجایی و مرحوم ابوترابی نمونه بارز آن بود.

وی بیان کرد: امروز هم چهره های برجسته ای در استان داریم که می توانند نقش مهمی در عرصه های مختلف توسعه و معرفی استان ایفا کنند لذا باید قدردان آنها باشیم و خدماتشان را فراموش نکنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: با داشتن شخصیت های تاثیرگذار در استان باید بتوانیم سبک زندگی و مدیریت آنها را شناخته و در زندگی خود به کار گیریم تا کارها با شتاب بیشتری جلو برود.

سبک زندگی شهید رجایی، یک الگوی عملی برای مدیران است

سیاهکلی در ادامه با اشاره به برخی ویژگی های شهید رجایی اظهارداشت: شهید رجایی مرد عاقل و متدینی بود و اخلاق و درایت بسیار خوبی داشت که با ساده زیستی و خلوص در خدمت گذاری الگویی عملی و ارزشمند از دوران مدیریت کوتاه خود بر جای گذاشت که می تواند مورد توجه مدیران کنونی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: امام راحل بر رفتار عاقلانه شهید رجایی و ساده زیستی ایشان تاکید داشت و نوع مدیریت شهید نشان می داد که وی حکومت کردن را بلد بود اما فرصت خدمت بیشتر را پیدا نکرد.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: جشنواره شهید رجایی و معرفی مدیران برتر فرصت مغتنمی است تا در نوع زندگی، رفتار، اخلاق و مدیریت شهید رجایی هم کمی اندیشه و تفکر کنیم و ببینیم تا چه میزان روش مدیریتی ما به این شهید نزدیک بوده است.

مدیر موفق باید به مردم خدمت کند

سیاهکلی با بیان ویژگی های یک مدیر موفق اظهارداشت: مدیر موفق کسی است که بتواند در سه عرصه بدرستی عمل کرده و ابتدا مدیر مافوق خود را مدیریت کند، برای مجموعه همکاران خود و دستگاه اجرایی سرویس مناسب گرفته و به مردم هم خدمت کند.

سبک زندگی و مدیریت شهید رجایی الگوی موفقی برای مدیران است

وی بیان کرد: البته منظور این نیست که شما مطیع محض مدیر مافوق باشید بلکه باید بتوانید در جلسه با مافوق خود بدرستی درخواست های اداری را مطرح کرده و رضایت و موافقت وی را برای اجرای کارهای خود بگیرید و آنقدر استدلال منطقی داشته باشید که به شما «نه» گفته نشود.

سیاهکلی تصریح کرد: بزرگترین خدمت این است وقتی با مدیر مافوق خود جلسه دارید حتما با طرح و برنامه جلو بروید و مدیریت بی برنامه معنایی ندارد و تاثیر گذار نخواهد بود.

وی گفت: مدیر موفق کسی است که با مجموعه همکاران خود هم شرطی کار کند تا نتیجه امور رضایت بخش باشد و از روزمرگی خارج شوید.

مردم ولی نعمت ما هستند/ خدمت صاقانه فراموش نشود

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در ادامه اظهارداشت: همه کسانی که امروز استاندار، نماینده و مدیر شده اند باید خدا را شکر کنند که فرصتی برای خدمت گذاری پیدا کرده اند و اگر از این فرصت غفلت کنند پشیمان خواهند شد.

وی اضافه کرد: یادمان باشد مردم ولی نعمت همه ما هستند و امروز کسی که وارد اتاق ما شده حتما نیاز و مشکلی دارد و ما باید آن را بشنویم و برای حل آن اقدام کنیم.

سیاهکلی بیان کرد: وقتی نظام و مردم به ما قدرت داده اند که می توانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم چرا کوتاهی کنیم لذا از مدیران انتظار می رود قدردان این فرصت باشند و اگر کسی سراغ ما آمد، مغرور و خسته نشده و از مراجعه مردم ناراحت نشویم زیرا امروز بسیار مهم است که گره گشای مشکلات مردم باشیم.

نمایندگان استان قزوین در حل مشکللات مردم متحد هستند

وی در ادامه با اشاره به ضرورت حفظ وحدت و همدلی در میان آحاد جامعه بویژه مسئولان اظهارداشت: وقتی در انتخابات 4 نماینده اصولگرا به مجلس راه یافتند برخی فکر می کردند دست به تغییرات سریع و گسترده می زنیم چون نگاه سیاسی ما با استاندار و تیمش  فرق می کند در حالی که  این رویکرد حتما اشتباه است و مردم را متضرر می کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین اضافه کرد: خوشبختانه رویکرد ما در مجمع نمایندگان استان این بود که ابتدا توانمندی ها را ببینیم و اگر مدیری نقطه ضعف داشت تذکر دهیم تا مدیر متوجه خطایش شده و آن را اصلاح کند و اگر با تذکر دوباره رفع اشکال نشد برای تغییر با نظر استاندار اقدام شود.

وی گفت: خوشبختانه در این مدت همکاری بسیار خوبی از سوی استاندار محترم و مدیران اجرایی را شاهد هستیم و جا دارد از این وحدت نظر و عزم جدی در خدمت رسانی تشکر و قدردانی کنیم.

سیاهکلی اظهارداشت: در مجمع نمایندگان هم یک مجموعه واحد هستیم و اختلافی نداریم و تاکنون در جلساتی که برای پیگیری مشکلات استان با وزرا داشته ایم تیم دولت و نمایندگان یک صدا از مطالبات مردمی دفاع کرده اند و این وحدت نظر موجب شده بتوانیم امکانات و تصمیمات خوبی را اتخاذ کنیم و کارها سرعت گرفته است.

سبک زندگی و مدیریت شهید رجایی الگوی موفقی برای مدیران است

وی اضافه کرد: امروز در جلسه با معاون وزیر راه و شهرسازی برای طرح توسعه امامزاده حسین و بافت ناکارآمد شهدی همه یک صدا دفاع کردیم تا موضوع 30 ساله حل شود و تصمیمات بسیار خوبی برای تامین اعتبار این طرح ها مصوب شد که دستاورد خوبی برای استان قزوین خواهد داشت.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قرار نیست من نمانیده علیه مدیر و استاندار موضع گیری کنم و مردم دچار آسیب شوند بلکه رسالت ما کمک به استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی است تا خدمت رسانی تسهیل و تسریع شود.

وی گفت: بدون شک وجود اختلاف میان نمایندگان و مدیران موجب کاهش قدرت اجرا، سوء استفاده دیگران و بدخواهان و معطل شدن کار مردم می شود و ما حق نداریم در این مسیر حرکت کنیم.

سیاهکلی اضافه کرد: ضمن حفظ خط سیاسی خود باید اذعان کرد در خدمت رسانی حق نداریم ممیزی کنیم زیرا همه شهروندان حق دارند از خدمات نظام بهره مند شوند و شعار با من بودن و یا علیه من بودن متعلق به زمان انتخابات است و دوران آن سپری شده و امروز همه باید به فکر خدمت به مردم باشیم.

در این جلسه از دستگاه های اجرایی برتر تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز