خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خبر داد:

وجود حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی در شبکه بانکی خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۶۴۰

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: هرچند بخشی از منابع خرد مردم به سمت بورس هدایت شده است اما هنوز نتوانسته در بخش تولید موثر واقع شود و مصداق آن وجود حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی در شبکه بانکی خراسان رضوی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی رسولیان در پانزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونیهای برتر و کارآفرین خراسان رضوی افزود: در شرایط کنونی نیازمند مشارکت تعاونی‌ها در حوزه تامین و توزیع کالاهای اساسی هستیم و باید در این وضعیت دشوار تعاونی‌ها به یاری دولت بشتابند.

وی با اشاره به دو برنامه مهم خراسان رضوی در حوزه اقتصادی ادامه داد: نخستین برنامه در راستای عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در روستاهاست که در این زمینه تعاونی‌ها در قالب معینهای اقتصادی الگوی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: برنامه دوم خراسان رضوی احصای پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در استان است که بخش مهمی از آنها در حوزه تعاونی تعریف شده است.

رسولیان افزود: منابع خرد زیادی در دست مردم است اما مسیر درستی برای هدایت این منابع به سمت تولید پیش بینی نشده است هرچند بخشی از منابع خرد مردم به سمت بورس هدایت شده است اما هنوز نتوانسته در بخش تولید موثر واقع شود و مصداق آن وجود حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی در شبکه بانکی خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: اگر بتوان سرمایه‌های خرد را با بهره‌گیری از روشهایی گردآوری کرد و مسیر تعاونی و بورس را با هم تطبیق داد و صندوقهای بورسی را با کمک تعاونی‌ها ایجاد و آنها را فعال کرد در نهایت قادر خواهیم بود سرمایه‌ها را به سمت بخش تولید هدایت کنیم.

معاون استاندار خراسان رضوی به نقش تعاونی‌ها در توسعه مسکن اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن منجر به اشتغالزایی و فعال سازی بسیاری از صنایع می‌شود که در برخی موارد از این حوزه غافل شده‌ایم.

رسولیان با تاکید بر مشارکت بیشتر تعاونی‌ها در حوزه مسکن گفت: ساخت ۲۴ هزار واحد مسکونی با همکاری استانداری، آستان قدس رضوی، شهرداری، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان در حاشیه شهر مشهد و باقی نقاط استان آغاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز