خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

اتمام ۱۰۰ درصد واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل در بردسکن

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۶۳۱

مدیر بنیاد مسکن بردسکن گفت: ۱۰۰ درصد واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل سال گذشته شهرستان بردسکن تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

احسان میری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در بردسکن گفت: سال گذشته براثر وقوع سیل هزار و ۱۰۹ واحد مسکونی در بیش از ۵۰ نقطه شهرستان بردسکن دچار خسارت شد که واحدهای تعمیراتی در کمترین زمان  با مشارکت خود مردم بهسازی شد.

وی افزود: از مجموع ۵۵۰ واحد تخریبی در سطح شهرستان ۱۰۰ درصد آن تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی افزود:  خوشبختانه دولت برای احداث این تعداد واحدهای مسکونی خسارت دیده قریب به ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات  قرض الحسنه و کمک بلاعوض اختصاص و ۹۰ هزار پاکت سیمان رایگان نیز در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

میری گفت: بر اثر وقوع سیل سال گذشته شهرستان های بردسکن، کلات و سرخس بیشترین خسارت را داشتند و به بیش از هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی شهرستان بردسکن خسارت وارد شد.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد واحدهای خسارت دیده ناشی از سیل در مناطق روستایی و عشایری بود و امروز خوشحال هستیم  که از اردیبهشت ماه سال گذشته که عملیات اجرایی واحدهای خسارت دیده با حضور استاندار خراسان رضوی و مدیرکل بنیادمسکن آغاز شد امروز ۱۰۰ درصد منازل تخریبی تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

وی با بیان اینکه در سیل فروردین ماه سال گذشته  بیش از ۳ هزار مسکن  به بنیاد مسکن اعلام خسارت شد گفت: با تیم های کارشناسی که به مناطق روستایی اعزام شد هزار و ۱۰۹ واحد خسارت دیده شناسایی شد که از تعداد ۷۹۶ مورد آن احداثی و ۳۱۳ مورد آن تعمیراتی بود که برای تمامی آنها پرونده تشکیل شد.

مدیر بنیاد مسکن بردسکن گفت: خوشبختانه شهرستان بردسکن بیشترین سهمیه تسهیلات بازسازی مسکن استان را در دو مرحله جذب کرد و در قالب وام ۴۰ میلیون تومانی و کمک‌های بلاعوض بیش از ۱۸ میلیون تومانی  به عنوان کمک بلاعوض تکمیلی، اسکان موقت و کمک استانداری پرداخت شد.

وی گفت: از سال ۸۴ تاکنون بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ فقره تسهیلات ویژه طرح مقاوم سازی مسکن روستایی به شهرستان بردسکن اختصاص داده شده است که تاکنون از این تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ فقره  در مرحله انعقاد قرارداد و در مجموع بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ واحد  تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

وی از مشارکت بسیار خوب خیران و گروههای جهادی در ساخت این واحدهای مسکونی تقدیر  کرد و گفت: در اجرای طرح مسکن محرومین مجددا ۴۰ میلیارد تومان دیگر در قالب ۶۰۰ واحد برای ساخت مسکن محرومین به شهرستان بردسکن اختصاص داده شد که  برای هر واحد ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض داده شده است که با توجه به برنامه زمان بندی شده  تاپایان امسال تمامی این واحد ها تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز