خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان خبر داد:

۱۲ مورد آتش‌سوزی عمدی مراتع در قزوین شناسایی شد

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۶۱۵

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: امسال ۱۲ مورد آتش‌سوزی عمدی مراتع و باغات شناسایی و عاملان به دستگاه‌های قضایی معرفی شده اند.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، قدرت اله مهدیخانی با اعلام این‌خبر گفت: بیش از ۹۵ درصد از آتش‌سوزی‌های باغات و مراتع عامل انسانی دارد و یا به دلیل بی احتیاطی و سهل انگاری است و بخشی از این آتش سوزی‌ها هم عمدی است که بر همین اساس امسال ۱۲ مورد آتش سوزی عمدی شناسایی شده و عمالان آن به دستگاه‌های قضایی معرفی شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین افزود: آخرین مورد آتش‌سوزی که در ارتفاعات " لات " الموت غربی اتفاق افتاد عمدی بود که سه نفر در این مورد شناسایی شدند و در آخرین بازدید انجام شده به دستور معاون دادستان قزوین، مقرر شد این سه مظنون به دستگاه قضایی استان احضار شوند و در صورت محرز شدن موضوع مبنی بر عمد بودن ماجرا، این سه تن بازداشت شده و به پرونده آن‌ها رسیدگی قضایی خواهد شد.

به گفته مهدیخانی، ۵۷۰ هکتار از اراضی در آتش سوخته، اما حتی آتش سوزی در یک هکتار از اراضی، رقم بالایی است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین عنوان کرد: پوشش عمده این منطقه درختان اُرس است که فقط در چهار نقطه از کشور وجود دارد. این درختان قدمتی بیش از ۶۰۰ سال داشته و شاید در سال، فقط یک سانتیمتر رشد می‌کنند و از بین رفتن این پوشش گیاهی فاجعه‌ای بزرگ برای استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز