خبرگزاری کار ایران

از طریق ارتباط تصویری با رئیس جمهوری صورت گرفت؛

افتتاح بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی شهید نورانی تالش و طرح‌های هلال احمر در گیلان

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۵۵۴

بیمارستان ۲۳۱ تخت خوابی شهید نورانی شهرستان تالش و مرکز جامع توانبخشی هلال احمر در رشت از طریق ارتباط تصویری توسط رئیس جمهوری و با حضور استاندار گیلان و معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از تالش، بیمارستان ۲۳۱ تخت خوابی شهید نورانی شهرستان تالش در زمینی به مساحت حدود ۳۵ هزار مترمربع در چهار طبقه احداث و تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز آن هزینه شده است.

بخش‌های بستری داخلی، جراحی، زنان و زایمان، کودکان و نوزادان و مراقبت‌های ویژه شامل ICU  ،CCU  NICU ازجمله فضاهای خدمات بستری، بخش‌های اورژانس، درمانگاه تخصصی، دیالیز، اعمال جراحی و زایمان، داروخانه در بخش خدمات درمانی، تصویربرداری پزشکی (رادیولوژی و سی تی اسکن) و آزمایشگاه تشخیص پزشکی در حوزه خدمات تشخیصی، رستوران، آشپزخانه، رختشوی‌خانه، استریل مرکزی، موتورخانه، نمازخانه، رخت‌کن‌ها در حوزه خدمات پشتیبانی و همچنین بخش پذیرش، مدیریت و دفاتر مالی در بخش خدمات اداری در بیمارستان جدیدالاحداث شهرستان تالش به مردم خدمات رسانی می کنند.

بیمارستان شهید نورانی تالش با خدمات گسترده‌ای که در بخش‌های مختلف درمانی، بستری، تشخیصی و مراقبتی ارائه می‌کند امروزه به قطب درمانی غرب گیلان تبدیل‌شده است.

تعداد تخت های ICU استان از ۱۲۳ تخت در سال ۹۲ به  ۲۸۵ تخت تا امسال و تعداد تخت‌های CCU استان از ۱۲۰ تخت در سال ۹۲ به ۱۶۳ تخت  تا سال جاری افزایش‌ یافته است.

در حال حاضر در استان گیلان سه هزار و ۸۵۵ تخت فعال وجود دارد درحالی‌که این شاخص در سال ۹۲ ، سه هزار و ۱۹۶ بود.

شهرستان تالش در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع‌شده و دارای بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت است.

همچنین با حضور روحانی رئیس جمهوری؛ مرکز جامع توانبخشی هلال احمر به مساحت یک‌هزار و ۲۴ متر مربع در پنج طبقه شامل داروخانه، درمانگاه و توانبخشی در زمینه های کاردرمانی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی و ارتوپدی فنی در رشت با هزینه بیش از ۸۰ میلیارد ریال با هدف ارائه خدمت به آحاد جامعه از جمله ۴۳ هزار معلول استان که ۱۸ هزار نفر آنان از معلولان جسمی و حرکتی بوده با اشتغال زایی برای ۴۰ نفر مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز