خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

مردم نباید هزینه طرح‌ها و سیاست‌های دولت را پرداخت کنند

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۵۳۷

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: در اجرای طرح های باز آفرینی و توسعه شهری و سیاست گذاری ها نباید هزینه ها توسط مردم پرداخت شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا در قزوین، لطف الله سیاهکلی روز پنجشنبه در جلسه بررسی وضعیت بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد که با حضور عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار، دادستان، رئیس کل دادگستری و مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط در دفتر آیت الله تلخابی نماینده قزوین در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، اظهار داشت: امروز اجرای طرح‌های نوسازی بافت های ناکارآمد بیش از ۳۰ سال است به سرانجام نرسیده و ما با طرح های نیمه تمام موجب نارضایتی مردم و ساکنان این محلات قدیمی و با اصالت شده ایم.

وی افزود:حتی گاهی نوع طرحی که تعریف کرده ایم با شرایط ایجاد شده قابل اجرا نیست و کارآمدی لازم را ندارد و نیازهای مردم را تامین نمی کند و مردم بشدت ناراضی هستند.

سیاهکلی اظهار داشت: معارض باید خود را اثبات کند و اگر در این عرصه قانون ایراد دارد بگویید ما در مجلس آن را اصلاح کنیم. 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: چطور وقتی یک زمین یا ملکی به واسطه اجرای یک طرح از ارزش بیشتری برخوردار شده و مرغوب می شود بلافاصله دولت سهم خود را می گیرد اما وقتی با همین طرح ها یک محله و جمعی از مردم متضرر شده و آسیب می بینند از سوی دستگاههای دولتی این ضرر جبران نمی شود.

وی گفت: وقتی دور یک محدوده مسکونی و شهری خط کشیدیم که بافت تاریخی است چرا باید میراث یک قاعده و شهرداری یک قاعده تعریف کند تا یک محله آباد و قدیمی و با اصالت را دچار آسیب کرده و مردم را گرفتار سیاست های غیر منطقی و اشتباه خود کنیم. 

سیاهکلی افزود: ایراد کاراین است که دولتی ها سیاستی تعیبن می کنند ولی هزینه و مسیولیت با مردم می شود و این روند منطقی نیست و باید اصلاح شود.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: سالهاست مردم اصیل قزوین که در محلات با هویت زندگی می کنند به واسطه طرح های ما از زندگی عادی خود هم عاجز شده اند و قادر به تصمیم گیری در مورد ملک خود نیستند. لذا تاکید جدی داریم این وضعیت را تعیین تکلیف کرده و به نیاز مردم توجه کنید.

وی بیان کرد: وقتی میراث می گوید در بافت ناکارامد دو طبقه بیشتر احداث نشود اما ۱۰۰ متر جلوتر مجازند ۴ طبقه بسازند و ما این حق را گرفتیم و مالکان را متضرر کردیم باید دولت خسارت بدهد و مابه التفاوت را پرداخت کند.

سیاهکلی افزود: ۵۲۰ هکتار بافت تاریخی در  شهر قزوین داریم که باید یک بار برای همیشه تعیین تکلیف شود و مردم را از این وضعیت خارج کنیم و از جیب دیگران سیاست تعریف نکنیم.

وی اظهار داشت: مالک هر کس باشد با ما یا بر ما باید حقش حفظ شود. قرار نیست مردم هزینه طرح و سیاست ما را پرداخت کنند و بعد از ۳۰ سال مردم تکلیف‌شان هنوز روشن نیست و انتظار داریم طرح‌هایی چون توسعه امامزاده حسین و بازآفرینی و نوسازی بافت های ناکارآمد را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز