خبرگزاری کار ایران

در نیمه نخست امسال صورت گرفت؛

رشد ۴۵ درصدی صادرات از گیلان/ بیش از ۴۴۰۰ ثبت سفارش انجام شد

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۴۴۷

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به رشد ۴۵ درصدی صادرات از این استان در نیمه نخست امسال، گفت: بیش از چهار هزار و ۴۰۰ مورد ثبت سفارش در این مدت انجام شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، فرهاد دلق پوش در پنجمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گیلان با اشاره به تلاش بخش خصوصی و فعالان حوزه تجارت استان، اظهار کرد: در نیمه نخست امسال با تلاش همین فعالان شاهد رشد ۴۵ درصدی صادرات در گیلان بودیم.

وی با بیان اینکه در قالب کارگروه پایش کارت بازرگانی و کمیته اقدام ارزی؛ روند امور تجاری استان رصد می‌شود، افزود: در همین راستا کارت بازرگانی ۴۸ مورد که به تعهد خود عمل نکرده بودند و تعداد ۳۱ مورد دیگر که تا ۳۰ درصد به تعهداتش عمل کرده بودند به حالت تعلیق درآمدند.

دلق پوش با بیان اینکه در ۵ ماه نخست امسال ۴ هزار و ۴۵۷ ثبت سفارش در گیلان انجام شده است، گفت: رتبه یازدهم ثبت سفارش کالا و ماشین آلات در کشور را داریم.

وی همچنین به موضوع پاسخگویی به ثبت سفارش‌های انجام شده نیز اشاره و بیان کرد: زمان پاسخگویی به ثبت سفارش‌ها به طور متوسط ۴ روز است که نسبت به میانگین کشوری بسیار مطلوب است.

رئیس سازمان صمت گیلان سرعت عمل در پاسخگویی به ثبت سفارشات را یکی از عوامل توسعه صادرات گیلان دانست و تصریح کرد: ضروری است کلیه فعالان عرصه تجاری در سامانه اعتبارسنجی ثبت نام کنند و پس از احراز صلاحیت می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گیلان با اشاره به صدور مجوز تشکیل و احداث پایانه صادراتی کشاورزی در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: با توجه به مجوز صادره و هماهنگی صورت گرفته سرمایه گذار هم آماده باشد و مراحل اختصاص زمین برای این پایانه در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه گیلان به عنوان یک استان پایلوت محصولات کشاورزی است، ادامه داد: تشکیل میزهای کالایی یکی از اهداف دیگری است که در راستای پیشبرد اهداف صادراتی و توانمند سازی محصولات استراتژیک استان نظیر؛ زیتون و بادام و چای پیگیر آن هستیم که قطعاً به تثبیت و تقویت این تولیدات در گیلان کمک می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز