خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت مطرح کرد:

واگذاری زمین و آغاز فرآیند مطالعاتی بیمارستان جامع رشت به زودی انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۴۴۱

فرماندار رشت با بیان اینکه 3 قطعه زمین جهت احداث بیمارستان جامع در شهرستان رشت، کارشناسی و اولویت بندی شده است، ابراز امیدواری کرد: با همت همگانی که در همه مسئولان جهت احداث این بیمارستان وجود دارد به زودی شاهد واگذاری نهایی زمین و آغاز فرایند مطالعاتی احداث این بیمارستان باشیم.

به گزارش ایلنا از رشت، علی فتح اللهی در سومین نشست هماهنگی و پیگیری جهت احداث بیمارستان جامع استان گیلان در شهرستان رشت با تاکید بر ضرورت احداث این بیمارستان در شهرستان رشت، گفت: این بیمارستان با ظرفیت 800 تختخواب و در زمینی به مساحت 50 هکتار احداث خواهد شد.

وی با اشاره به سرعت و همت خوبی که از سوی همه مسئولان اجرایی و پشتیبانی دستگاه قضایی جهت احداث این بیمارستان وجود دارد، افزود: با پیگیری کمیته کارشناسی، 3 قطعه زمین مناسب جهت احداث این بیمارستان  بر اساس اولویت مشخص شده است که انتظار می رود با توجه به این همت همگانی، واگذاری زمین پس از انتخاب نهایی، در اسرع وقت انجام پذیرد.

فرماندار رشت با بیان اینکه خوشبختانه جهت احداث این بیمارستان می توان از ردیف اعتبارات ملی استفاده شود، اظهار داشت: فرمانداری نیز این آمادگی را دارد که اعتبار لازم جهت انجام مطالعات احداث بیمارستان جامع را با توجه اهمیت و اولویت آن برای استان، اختصاص دهد.

 فتح اللهی احداث این بیمارستان را  امری حیاتی برای تمامی مردم استان گیلان دانست و افزود: متاسفانه با وجود اینکه اکثر استان های کشور به بیمارستان جامع مجهز هستند، استان گیلان که همواره در عرصه های مختلف از جمله پزشکی پیشتاز بوده است از این نعمت حیاتی بی بهره است.

وی با تاکید بر اینکه مردم نباید در حوزه سلامت و درمان دغدغه ای داشته باشند، خاطرنشان کرد:  بسیاری از مردم قادر به پرداخت هزینه های سنگین بیمارستان های خصوصی نیستند و با احداث این بیمارستان دغدغه عموم مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه رفع خواهد شد.

گفتنی است بیمارستان جامع یا جنرال به بیمارستانی گفته می شود که تمامی تخصص های درمانی را در خود دارد و وجود  آن  در زمینه های پزشکی و درمانی و آموزشی و پژوهشی بسیار حائز اهمیت و کاربردی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز