خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران:

مجتمع دخانیات گیلان با تولید ۲۴ میلیون نخ سیگار رکورد ثبت کرد

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۴۳۴

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: مجتمع دخانیات گیلان با تولید ۲۴ میلیون نخ سیگار رکورد ثبت کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، افضلی که با مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در مجتمع دخانیات گیلان حاضر شده بود، گفت: مجتمع گیلان بزرگترین محتمع تولیدی دخانیات در کشور است.

وی افزود: صنعت دخانیات در سال ۹۸ از لحاظ سهم بازار و تولید دچار بحران گردید بود که در حال حاضر سهم بازار نسبت به سال گذشته دوبرابر شده است.
 
افضلی بیان داشت: افزایش تولید از ۷ درصد به ۱۵ درصد رسیده است که هدف گذاری برای سال جاری ۲۰درصد افزایش تولید است.
 
وی گفت:  اولین اقدام بنده در راس مدیریت شرکت دخانیات ایران تامین مواد اولیه بود.
 
وی تصریح کرد: در سال ۹۸ تامین مواد اولیه صورت نگرفته بود که از ۱۱هزار تن فقط ۶۰۰تن مواد اولیه وارد کشور شده بود که با حمایت های صندوق و وزارتخانه این تامین صورت گرفته و تولید محصول افزایش یافت.
 
افضلی تصریح کرد:در حوزه فروش در شش ماهه دوم سال گذشته علی رغم پوشش زیان شش ماهه اول، در شش ماهه دوم  به سوددهی نیز رسیدیم.
 
وی با بیان اینکه تیم فعلی مدیریتی شرکت دخانیات از افراد باسابقه  دخانیات هستند، افزود:  در سال گذشته  ۲۷۰ نفر نیرو در مجتمع دخانیات گیلان بازنشست شدند و هیچ برنامه‌ای هم برای جایگزینی نیرو صورت نگرفته بود که با موافقت و کمک صندوق بازنشستگی فولاد مجوز جذب ۱۱ نفر جوان متخصص و بومی گیلانی بدون دخل و تصرف مجموعه مدیریتی شرکت انتخاب خواهند شد تا مشکل کمبود نیروی انسانی مجتمع دخانیات گیلان برطرف شود.
 
وی بیان داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته در سه استان ماشین‌های پخش بدون واسطه حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان برای دخانیات درآمد دارد.
 
وی افزود: یکی از گلوگاه های ما کمبود ماشین و لجستیک در حوزه پخش است که اگر خریداری شود بخش مهمی از مشکلات این حوزه مرتفع شده و در ۱۵ استان پخش بدون واسطه خواهیم داشت.
 
افضلی بیان داشت: دخانیات گیلان با تولید ۲۴میلیون نخ سیگار یک رکورد را با کمبود نیروی انسانی ثبت کرد که این اقدام بسیار ارزشمند است.
 
مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه تامین نقدینگی و سرمایه در گردش یکی از الزامات حال حاضر دخانیات است، افزود: شرکت دخانیات ایران هیچ دخل و تصرفی در انتخاب ۱۱۰ نفر نیروی تازه جذب شده نکرده و تمامی این جوانان بومی گیلان بوده و بصورت تخصصی جذب خواهند شد.
 
وی بیان داشت: دو سرمایه مولد و راکد شرکت دخانیات ایران تنباکوی زرطلایی و سنواتی است که تنباکوی سنواتی را در ۵ پارت ۲۰درصدی هر پارت به قیمت ۷۰میلیارد تومان در دستور کار برگزاری مزایده قرار دارد.
 
افضلی ادامه داد: در حال حاضر سالانه ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون نخ تولید داریم که اگر ماشین آلات خط تولیدت نوسازی شود به ۶۰ درصد تولید که حدود ۳۷ میلیارد نخ در سال است خواهیم رسید.
 
وی افزود: ۱۰ میلیون یورو مواد اولیه در گمرک شهید رجایی ترخیص نشده که مشکل اصلی دخانیات تامین مواد اولیه است که اگر بخشی از آن را گمرک آزاد کند، مشکلی در روند تولید تا پایان سال وجود نخواهد داشت.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز