خبرگزاری کار ایران

مدیر مجتمع دخانیات گیلان خبر داد:

افزایش تولید در مجتمع دخانیات گیلان نسبت به سال گذشته/ افزایش خط تولید ظرف سه ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۴۲۸

مدیر مجتمع دخانیات گیلان از افزایش تولید در مجتمع دخانیات گیلان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، سیاوش امینی در جلسه‌ای که با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد و افضلی مدیرعامل شرکت دخانیات ایران و سایر مدیران صندوق بازنشستگی و شرکت دخانیات در محل مجتمع دخانیات گیلان برگزار شد، گفت: مجتمع دخانیات گیلان بزرگترین مجتمع تولیدی دخانیات در کشور است که اگر هر چالشی برای مجتمع گیلان به وجود آید می‌تواند یک چالش بزرگ برای شرکت دخانیات کشور باشد.

وی افزود:  مجتمع دخانیات گیلان ۵ سالن دارد که قبلاً یک سالن مشارکتی با صد میلیارد تومان درآمد در این مجتمع قرار داشت که از آن گرفته شد.
 
امینی افزود: تنها کارخانه عمل آوری توتون در گیلان وجود دارد که تولید سیگارت نیز در دستور کار مجتمع گیلان قرار دارد.
 
وی بیان داشت: برای اولین بار علاوه بر غرب گیلان، شهرستان رودبار را بعنوان جنوب استان نیز زیر کشت بردیم که بیش از دو تن توتون از آنجا برداشت شد.
 
وی افزود: توتون میرجینیا بهترین نوع توتون است که در غرب گیلان کشت می شود.
 
امینی بیان داشت: در سال ۱۳۹۸ مجتمع دخانیات ۶ درصد تولید کشور را انجام داد که در سه سال گذشته متاسفانه عدم توجه به نوسازی ماشین آلات و تعمیر نگهداری آن موجود رکود تولید شد که با تزریق سرمایه این مهم محقق شده و به افزایش تولید ختم شد.
 
وی افزود: در حال حاضر با تولید دو میلیارد نخ سیگار در پنج ماهه اول سال ۶۰ درصد تولید کشور را انجام پذیرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک میلیارد و دویست نخ بود افزایش محسوس صورت گرفت.
 
وی افزود: بهترین سالهای تولید در سالهای ۹۳ و ۹۴ صورت پذیرفت که در سال ۹۷ با افت تولید مواجه شدیم که سپس در سال ۹۸ افزایش تولید در دستور کار قرار گرفت.
 
مدیر مجتمع دخانیات گیلان افزود: در حال حاضر ۸ دستگاه تولید مشغول به فعالیت می باشد که دو دستگاه دیگر نیز در حال تغییر سایز است.
 
وی گفت: ۳۰ نفر از بازنشستگان به جهت آموزش به ۱۱۰ نفر از نیروهای جدید به فعالیت خواهند پرداخت، که افزایش خط‌های تولید به ۲۰ عدد در سه ماه آینده در دستور کار مجتمع قرار دارد.
 
وی گفت: به رغم مشکلات ارزی هیچوقت خطوط دخانیات گیلان خاموش نشده و حتی در دوران کرونا مجتمع دخانیات گیلان در دوشیف کاری و با پرداخت اضافه کار به پرنسل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تولید پرداخت.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز