خبرگزاری کار ایران

برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای شهرستان مشهد/رمارم در سمت ریاست ابقا شد

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۳۷۱

اعضای هیأت رئیسه چهارمین سال پنجمین دوره شورای اسلامی شهرستان مشهد، انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، شهناز رمارم در شصتمین جلسه علنی شورای شهرستان مشهد که در تالار شهر مشهد برگزار شد، گفت: در یک سالی که گذشت کارهای بسیاری انجام شد از جمله اینکه بانک اطلاعاتی جامع شورای شهرستان آماده شد و توانستیم گردهمایی شوراها و دهیاران را با حضور مدیران برگزار کنیم که متأسفانه به دلیل کرونا و استعفای یکی از اعضای شورای شهرستان مدتی حدنصاب نداشتیم و مجددا به حدنصاب رسیدیم که گردهمایی شورای رضویه به تعویق افتاد و بخش مرکزی که دارای شورا نیست و بلاتکلیف است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد با اشاره به اینکه نشست‌هایی در تهران با معاونت محرومیت‌زدایی رئیس جمهور و مدیران کشوری و استانی در جهت رفع مشکلات داشته‌ایم، ادامه داد: آنچه مسلم است همیشه کلانشهر و شهر مرکزی هر شهرستان شرایط خیلی بهتری نسبت به اطراف دارند.

وی بیان کرد: شهرهایی مانند ملک‌آباد و رضویه با بودجه کمی که دارند امکان اینکه بتوانند در رفع محرومیت‌زدایی گام بردارند، نیست و تعارض‌هایی که در توسعه این دو شهر وجود دارد دست شورا و شهرداران را بسته و در این جهت نشست‌هایی انجام شده است.

رمارم با بیان اینکه مادرشهر باید از شهرهای اطراف حمایت کند، عنوان کرد: شهر مشهد برای پیشگیری حاشیه و توقف رشد مهاجرت به مشهد باید جمعیت‌پذیری را بین شهرهای ملک‌آباد، رضویه و گلبهار تقسیم کند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد با اشاره به اینکه برای پیشگیری از رشد حاشیه شهر مشهد نیاز است شهرها و شهرک‌های اطراف تقویت شوند، خاطرنشان کرد: اگر روستاهای اطراف شهر مشهد آباد شوند، این روستاها عزت و حرمت خود را در حاشیه شهر تعویض نخواهند کرد و در صورتی که توسعه متوازن داشته باشد در روستای خود مستقر می‌شوند.

وی گفت: اگر شهرداری مشهد بخشی از بودجه خود را در حریم مشهد خرج کند و آینده توسعه شهر مشهد را مشخص کند، می‌تواند برنامه‌ای برای کاهش حاشیه‌نشینی داشته باشد.

رمارم با طرح اینکه با توجه به گرانی مسکن، از مرکز مشهد به پیرامون آن  مهاجرتی، مخصوصا به روستاهای چسبیده به شهر مشهد آغاز شده است، افزود: به گفته دهیاران افزایش ۲۰ درصدی جمعیت را در روستاهای چسبیده به مشهد را داریم و دهیار روستا توان مقابله با ساخت‌و‌سازهای بی‌ضابطه را ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد ضمن بیان اینکه بارها در جلسات خصوصی و رسمی گفتیم که شهرداری پهنه‌بندی شهر مشهد را تعیین تکلیف کند، اشاره کرد: اگر ساخت‌وسازهای ناهمگون افزایش یابد، حاشیه‌هایی در اطراف مشهد آغاز می‌شود و بعداً شهرداری هزاران میلیارد باید هزینه کند تا آلونک‌نشینی را از چهره شهر پاک‌ کند.

۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه گازرسانی در خراسان رضوی در حال اجرا است

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت:  ۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه در قالب ایجاد خطوط انتقال جدید و گازرسانی به شهرها، روستاها و صنایع استان در حال اجراست.

حسن افتخاری افزود: این پروژه‌ها که سهم قابل ملاحظه‌ای از مجموع  بودجه عمرانی استان را به خود اختصاص داده در سایه تعامل مجلس شورای اسلامی، شرکت گاز و وزارت نفت در راستای رونق تولید و رفع موانع توسعه کسب و کارها فراهم شده است.

وی ادامه داد: مصوبه سال ۱۳۹۳ مجلس شورای اسلامی و اصلاحیه سال ۱۳۹۷ آن همه دستگاههای اجرایی را مکلف نمود تا تمامی طرحهای دارای توجیه اقتصادی را اجرا کنند. یعنی درآمد حاصل از اجرا، هزینه انجام آنها را تامین کند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: بر این اساس شرکت ملی گاز مجاز شد به ازای گازرسانی به هر خانوار روستایی تا ۶۰ میلیون ریال هزینه کند که اخیرا این رقم به ۱۲۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

وی افزود: برای گازرسانی به صنایع نیز رقم تامین اعتبار به ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال رسیده و اگر در طرحی بیشتر نیاز باشد با دریافت مابه التفاوت از واحد صنعتی، گازرسانی انجام خواهد شد، این تدابیر تاکنون به رونق تولید و زدودن چهره محرومیت از بسیاری روستاها کمک کرده است.

افتخاری ادامه داد: هم‌اینک عملیات گازرسانی در ۳۱۱ روستای خراسان رضوی در حال انجام است که سهم شهرستان مشهد ۱۵ روستا در دو بخش مرکزی و احمد آباد است.

وی گفت: ۳۴۸ روستا در شهرستان ۳.۵ میلیون نفری مشهد واجد شرایط گازرسانی بوده اند که هم اکنون۳۳۰ روستا دارای گاز هستند و ۹۷.۵ درصد جمعیت روستایی شهرستان که واجد شرایط بودند از این نعمت برخوردارند.

در این جلسه شهناز رمارم به عنوان رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد، عبدالله دهقان به عنوان نایب رئیس و جواد حسینی و جواد نظری به صورت مشترک به عنوان منشی و خزانه‌دار در انتخابات هیأت رئیسه چهارمین سال پنجمین دوره شورای اسلامی شهرستان مشهد، انتخاب شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز